Google Maps palīdzēs samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu

Google Maps

Google Maps ievieš vairākus jaunumus, piemēram, tagad ātrākā ceļa vietā, tiks meklēts maršruts ar viszemākajām oglekļa dioksīda emisijām. Google vēlas palīdzēt autovadītājiem samazināt degvielas patēriņu, un Google Maps konfigurēšana efektīvāku maršrutu nodrošināšanai ir viens no veidiem, kā to izdarīt. Taču šī mēneša sākumā Google nāca klajā ar vēl vienu lielisku jauninājumu – navigācijas lietotne varēs noteikt, kad vadītājs strauji bremzē.

Strauja bremzēšana parasti ir saistīta ar avārijas iespējamību, tādēļ Google vēlas nodrošināt citus alternatīvus maršrutus, kas, iespējams, ir drošāki.

Ja viena automašīna uz ceļa strauji samazina ātrumu, aizmugurē esošās automašīnas vadītājam jārīkojas ātri un strauji jābremzē, galu galā liekot to darīt arī nākamajai automašīnai. Šādā gadījumā ievērojami palielinās avārijas iespējamība, it īpaši, ja tas notiek braucot ar lielu ātrumu.

Šādas funkcijas ieviešana pakalpojumā Google Maps var ievērojami uzlabot koplietošanas ceļu drošību. Ja autovadītāji tiešām izvēlētos ieteiktos drošākos maršrutus, tas katru gadu varētu novērst vairāk nekā 100 miljonus straujas bremzēšanas gadījumu.

Kā Google Maps nosaka ceļa posmus, kuros iespējama strauja bremzēšana?

Lai to izdarītu, uzņēmums aplūko datus, kas savākti no autovadītājiem, kuri izmanto Google Maps, un Google ir īpaši ieinteresēta divos dažādos informācijas kopumos.

Pirmkārt, tie ir dati, ko ģenerē sensori, kas ievietoti mūsu mobilajās ierīcēs. Piemēram, tādi sensori kā akselerometri un žiroskopi var palīdzēt noteikt, kad ir noticis pēkšņs palēninājums, un sniegt vērtīgus datus.

Bet, no otras puses, pati Google atzīst, ka paļauties tikai uz sensoriem ir bīstami. Tas ir tāpēc, ka ir daudz notikumu, kas var izraisīt pēkšņu palēninājumu un kas izskatās kā brīdis, kad tiek nospiestas bremzes. Kā piemēru var minēt vienkāršu viedtālruņa nomešanu mašīnas krūžu turētājā. Šāds vienkāršs solis var likt Google Maps uzskatīt, ka ir notikusi strauja bremzēšana, dodot viltus trauksmi un, galu galā, padarot jauno funkciju diezgan neprecīzu.

Tāpēc Google izmanto arī viedo sistēmu, lai apstrādātu informāciju, pamatojoties uz maršrutu, kuru Google Maps izmanto tālrunī vai automašīnas displejā, (piemēram, Android Auto). Kad mobilā tālruņa sensors signalizē par nopietnu bremzēšanas notikumu, Google jaunā uz AI balstītā sistēma var precīzi aplūkot Google Maps notiekošo un uzzināt, vai pārvietošanās pa maršrutu pēkšņi palēninās.

Turklāt AI sistēmas ir attīstījušās tik tālu, ka tās var ievākt datus no tuvumā esošām ierīcēm, lai labāk izprastu straujās bremzēšanas izraisītājus.

AI apmācītās sistēmas varēs identificēt bremzēšanas cēloņus un analizēt apgabalus, kuros ir vairāk strauju bremzēšanas gadījumu. Piemēram, ja maršrutā pēkšņi palielinās straujo bremzēšanas gadījumu skaits noteiktā dienas laikā, kad cilvēkiem acīs spoži spīd saule, sistēma šos notikumus atklās un aizstās ar alternatīviem maršrutiem.

Saistītie raksti:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us