Automašīnas mazgāšana ziemā: absurdi mīti, un kā pareizi kopt savu transportlīdzekli

automašīnas mazgāšana ziemā

Autovadītāju vidū auto tīrības uzturēšana ziemā joprojām ir apvīta ar mītiem, no kuriem viens ir tas, ka pie negatīvas āra temperatūras auto labāk nemazgāt, lai nebojātu rotējošās detaļas vai logu tīrītāju slotiņas. Automašīnas mazgāšana ziemā – kas par to būtu jāzina?

No aukstuma palaidnībām var izvairīties vien ar dažu triku palīdzību, savukārt sāls, dubļu un ledus radīto bojājumu dēļ automašīnu ziemā ir nepieciešams uzturēt tīru.

Mašīnu var ne tikai mazgāt jebkurā āra temperatūrā – pat pie lieliem mīnusiem, kas reizēm apciemo Latviju – tas ir pat nepieciešams. Viss, kas atrodas uz ceļa šķidrā veidā, braucot nokļūst uz mašīnas un, jo aukstāks ārā ir, jo vairāk tai pielīp ledus un dubļu krājumi. Auto ir klāts ar netīrumu lāstekām, kas satur augstu sāls koncentrāciju, un var sabojāt ne tikai krāsojumu, bet arī metāla daļas, īpaši apakšu.

Automašīnas mazgāšana ziemā: absurdi mīti, un kā pareizi kopt savu transportlīdzekli

Automašīnas mazgāšana ziemā nesagādā grūtības, ja ievēro pretaizsalšanas pamatprincipus

Mazgājot auto pašapkalpošanās vai caurbraucamajās mazgātavās, svarīgākais ir veikt pasākumus, lai tā neaizsaltu. Pēc izbraukšanas no automazgātavas visērtāk ir atvērt visas mašīnas virināmās daļas (durvis, bagāžnieku, degvielas tvertnes vāciņu) un ļaut ūdenim, kas iekļuvis gumijas blīvēs, notecēt. Pietiek pagaidīt 3-5 minūtes, ūdens pārpalikumi notecēs un pēc virināmo daļu aizvēršanas vairs nebūs kam sasalt. Visas šīs daļas var nosusināt ar lupatiņu, lai sasniegtu tādu pašu rezultātu.

Nopietnāks risks rodas tikai tad, kad temperatūra sasniedz mīnus desmit grādus vai zemāk, kad ūdens acumirklī sasalst un var radīt problēmas. Aptuveni mīnus piecu grādu temperatūrā ūdens lēni sasalst, taču izveidojusies plānā ledus kārtiņa autovadītājiem lielas grūtības nesagādā.

Ja mazgāsi auto tīrīšanas centros vai caurbraucamajās mazgātavās, mazgāšanas programmā būs ietverta arī vaskošana, taču pašapkalpošanās automazgātavu lietotājiem arī nevajadzētu to aizmirst. Vaskošana ne tikai piešķir spīdumu, bet arī padara automašīnas virsbūvi slidenāku. Pateicoties šai īpašībai, netīrumi un nokrišņi mazāk pielīp pie virsbūves, attiecīgi neveidojas tik liels virsbūves apledojums, un auto ir vieglāk tīrāms.

Automašīnas mazgāšana ziemā: absurdi mīti, un kā pareizi kopt savu transportlīdzekli

Ja pagalmā atrodas sniega klāts auto, ir nepieciešams to notīrīt

Sniega notīrīšana no virsbūves primāri nepieciešama drošības apsvērumu dēļ – sniega putināšanās no virsbūves pasliktina aizmugurē braucošo autovadītāju redzamību. Vēl trakāk, ja uz jumta ir sasaluši sniega un ledus bluķi, kas atdalās un nokrīt uz ceļa – tie var izraisīt avārijas situāciju vai pat sabojāt aizmugurē braucošo auto.

Regulāra sniega tīrīšana nodrošina arī vieglāku automašīnas apkopi. Kad braucam ar apsnigušu automašīnu, mēs darām ļaunu pakalpojumu ne tikai citiem autovadītājiem, bet arī sev. Kad salons sasilst, automašīnas virsbūve arī sasilt, un sniega kārta no apakšas sāk kust. Vēlāk iegūtais ūdens slānis atkal sasalst – rezultātā tiek iegūta grūti tīrāma ledus un sniega sviestmaize.

Visefektīvākais veids, kā noņemt ledus nosēdumus, ir doties uz pašapkalpošanās mazgātavu un noskalot to ar siltu ūdeni. Spēcīgi apledojušu auto nav ieteicams mazgāt caurbraucamajās mazgātavās, jo lielais rotējošo biršu stumtais ledus daudzums var sabojāt krāsas vai lakas slāni.

Ja auto sasalst, palīdzēs pacietība un piesardzība

Logi ziemā var aizsalt arī bez mašīnas mazgāšanas. Parasti, apsildot automašīnas salonu, tajā pašā laikā sasilst arī logi. Brauciena beigās stikls kādu laiku saglabā siltumu, un uz tā uzkritušais sniegs sāk kust un galu galā ūdens atdziest un sasalst ledū. Lai tas nenotiktu, tuvojoties brauciena beigām, ieteicams izslēgt vējstikla apsildi. Stikls, vēl atrodoties ceļā, pietuvosies āra temperatūrai, līdz ar to uz stāvošas automašīnas uzkritušais sniegs neizkusīs un vēlāk nepārvērtīsies ledū.

Ja mašīnai ir apledojis stikls, vislabāk ir iedarbināt automašīnu un pagaidīt dažas minūtes, līdz tas nedaudz uzsilst

Temperatūras starpības dēļ ledus ļoti viegli atdalīsies no sakarsētā stikla. Ja mēs veiktu eksperimentu ar divām automašīnām, kur viens šoferis pacietīgi nogaida 5 minūtes, bet otrs uzreiz metas kasīt ledu, viņi abi sasniegtu gala rezultātu līdzīgā laikā. Vienīgi nepacietīgais autovadītājs riskē pie reizes sabojāt krāsas vai lakas slāni.

Ja aizsalst vadītāja durvis, parasti iesaka pārbaudīt pārējās automašīnas durvis – varbūt kādas no tām atvērsies vieglāk

Lai arī aizkļūt pa citām durvīm līdz vadītāja vietai nav īpaši ērti, pēc iekāpšanas mašīnā var to iedarbināt un pagaidīt, līdz sasils auto salons, lai arī pārējās durvis vērtos vieglāk. Durvis nav ieteicams lauzt ar spēku, jo pastāv risks sabojāt gumiju vai pat nolauzt rokturi un radīt papildu problēmas.

Tāpat nelejiet karstus šķidrumus uz sasalušajām daļām. Temperatūras starpības dēļ gumijas var saplaisāt, var tikt bojāta krāsu klājošā laka, tā var apdegt. Ja uz stikla nokļūst karsts ūdens, tas var saplaisāt.

Nekad nav par vēlu kārtīgi sagatavot auto ziemai un izvairīties no nepatikšanām – kārtīgi nomazgāt netīrumus, noklāt virsbūvi, stiklus un riepas ar ūdeni atgrūdošu pārklājumu.

Palīgtehnoloģijas pie stūres: 5 sistēmas, kas noderēs ilgākiem braucieniem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us