Kā Instagram izlemj, kādu saturu tev rādīt?

Instagram

Instagram vadītājs Ādams Mosseri ir izvēlējies nedaudz apgaismot šī sociālā tīkla lietotājus un pastāstīt, kā tiek izlemts, ko katrs lietotājs redz savā jaunumu plūsmā. Šķiet, ka paskaidrojums ir domāts tādēļ, lai vismaz daļēji apkarotu baumas, ka Instagram tīši slēpj vai negrib atklāt noteiktus ierakstus.

Pēc Mosseri teiktā, Instagram izmanto tūkstošiem informācijas “signālu”, lai noteiktu, ko tu redzēsi savā jaunumu plūsmā, un nav tikai viens algoritms, kas izlemj, kas tiks parādīts. Viens no pārsteidzošākajiem atklājumiem: lielākā daļa Instagram sekotāju tik un tā neredzēs tavas ziņas, jo vairums cilvēku aplūko mazāk nekā pusi no savas plūsmas (angļu: Feed)”.

Šis ir tikai pirmais ieraksts no paskaidrojumu sērijas, kas atklās, kā darbojas Instagram tehnoloģija un kā tā ietekmē cilvēku pieredzi visā lietotnē, tāpēc nākotnē varam sagaidīt vēl plašāku informāciju.

Šajā pirmajā bloga ierakstā Mosseri paskaidroja, ka Instagram izmanto dažādus algoritmus, klasifikatorus un procesus, kuriem katram ir savs mērķis, lai noteiktu, ko tev parādīt. Pēc tam viņš iztirzā informāciju, ko Instagram izmanto, lai kaut ko parādītu tavā jaunumu plūsmā vai storijos:

Informācija par konkrētu saturu. Tā ir informācija gan par to, cik populārs ir ieraksts, piemēram, cik daudziem cilvēkiem tas ir paticis, gan ikdienišķāka informācija par pašu saturu, piemēram, kad tas tika ievietots, ja tas ir videoklips, tad, cik tas ir garš, un kāda atrašanās vieta, ja tāda ir, tam tika pievienota.

Informācija par personu, kas ievietoja konkrētu saturu. Tas palīdz izprast, cik interesanta šī persona varētu būt, un ietver konkrētu informāciju, piemēram, cik reizes cilvēki pēdējo nedēļu laikā ir mijiedarbojušies ar šo personu.

Tava aktivitāte. Tas palīdz platformai saprast, kas tevi varētu interesēt, un ietver tādu informāciju kā, piemēram, cik ziņu tev ir paticis.

Tava mijiedarbība ar citiem. Tas ļauj saprast, cik ļoti tevi interesē redzēt konkrētas personas ziņas. Kā piemēru var minēt faktu, vai jūs komentējat viens otra ziņas vai nē.

Pēc tam Instagram mēģina saprast to, kā tu varētu mijiedarboties ar konkrētu saturu, piemēram, komentēt vai ielikt “Like”. “Jo lielāka iespēja, ka tu veiksi kādu darbību, un jo augstāk mēs novērtējam tavu veikto darbību, jo augstāk tu redzēsi konkrētu ziņu,” sacīja Mosseri.

Mosseri arī pievērsās tam, kā cilvēki apsūdz dienestu par lietotāju apklusināšanu vai nobloķēšanu bez redzama iemesla, un sacīja, ka uzņēmums turpmāk mēģinās labāk paskaidrot, kāpēc saturs tiek noņemts. “Mēs šobrīd izstrādājam labākus paziņojumus lietotnēs, lai cilvēki zinātu, kāpēc, piemēram, viņu ziņa tika noņemta, un pētām veidus, kā informēt cilvēkus, kad viņu ievietotais saturs ir pretrunā ar mūsu ieteikumu vadlīnijām,” sacīja Mosseri.

Bloga ziņojumā ir detalizēti aprakstīta arī informācija, kuru uzņēmums izmanto, lai parādītu tev saturu sadaļās Explore un Reels (Instagram TikTok līdzīgais video pakalpojums), kas galvenokārt parāda saturu no kontiem, kuriem neseko.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us