Epic Games pagājušajā nedēļā paziņoja, ka spēļu izstrādātājiem testēšanas vajadzībām tagad ir pieejams nākamās paaudzes game engine (lat. – spēļu dzinis) Unreal Engine 5 (UE5). Agrīnās piekļuves UE5 versijai ir pievienota lielākā daļa tā ierasto funkciju, tostarp virtualizētā micro-polygon sistēma Nanite, globālais apgaismojuma modulis Lumen un World Partition sistēma, kas ļaus spēļu izstrādātājiem izveidot lielākas un vairākas savstarpēji saistītas atvērtās pasaules nekā līdz šim.
Unreal Engine 5 atbalsta PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S/X, Nintendo Switch, Mac, iOS un Android. Protams, Epic Games vispopulārākā spēle “Fortnite” drīzumā tiks pārcelta uz Unreal Engine 5, un tuvākajos gados tai pievienosies arī citas lielākās spēles.
Unreal Engine 5 agrīnās piekļuves galvenās funkcijas
Nanite
Jaunā virtualizētā Nanite mikropoligona sistēma ļauj izstrādātājiem izveidot spēles ar milzīgu, nebijušu ģeometrisko detaļu daudzumu.
Lumen
Lumen ir pilnībā dinamisks apgaismojuma risinājums, kas ļauj lietotājiem izveidot neticami reālistiskas ainas. Netiešais apgaismojums lidojuma laikā pielāgojas tiešā apgaismojuma vai ģeometrijas izmaiņām, piemēram, saules leņķa izmaiņām atkarībā no dienas laika, ieslēgta lukturīša vai atvērtām ārdurvīm.
Atvērtās pasaules
Viens no Unreal Engine 5 mērķiem ir atvērto pasauļu izveidi padarīt ātrāku, vienkāršāku un tādu, lai visu lielumu komandām būtu vieglāk sadarboties. Jaunā World Partition sistēma maina līmeņu pārvaldību un straumēšanu, automātiski sadalot pasauli tīklā un straumējot nepieciešamās šūnas. Datu slāņi ļauj izveidot dažādas vienas pasaules variācijas – piemēram, dienas un nakts versijas – kā slāņus, kas pastāv vienā telpā.
Animācija
Programma ļauj veidot neticami detalizētus spēļu varoņus dinamiskā, reāllaika vidē, izmantojot UE5 jaudīgo animācijas rīku komplektu. Piemēram, Full-Body IK ļauj viegli izveidot dabiskas kustības, savukārt Sequencer un Pose Browser ir atbildīgi par pozu veidošanu un saglabāšanu.
MetaSounds
Unreal Engine 5 iepazīstina ar fundamentāli jaunu audio veidošanas iespēju, izmantojot augstas veiktspējas sistēmu MetaSounds. Tā piedāvā pilnīgu kontroli pār skaņas avota audio DSP grafiku ģenerēšanu, ļaujot lietotājiem pārvaldīt visus audio renderēšanas aspektus.
Editora Workflow
Uzlabotais Unreal Editor nodrošina atjauninātu vizuālo stilu un optimizētu ekrāna izmantošanu, padarot to vieglāku, ātrāku un patīkamāku lietošanai. Lai atbrīvotu vairāk vietas UE5 sānjoslā ir pievienota iespēja ērti ievietot Content Browser jeb satura pārlūku un pievienot jebkuru redaktora cilni.
Unreal Engine 5 beigu versija būs pieejama 2022. gada sākumā, un tā piedāvās atmiņas, veiktspējas un kvalitātes uzlabojumus papildus vēl vairākām jaunām funkcijām. Agrīnā piekļuve ir paredzēta tikai spēļu izstrādātājiem.