Virtuālās pasaules konkurē ar reālo

Arvien vairāk ziņu liecina, ka tā saucamās virtuālās pasaules sāk nopietni konkurēt ar mūsu reālo pasauli. Tādas visiem pazīstamas kompānijas kā Toyota un Coca-Cola ir jau „iesakņojušās” populārajā [url=http://secondlife.com/]Second Life[/url], bet pavisam nesen kompānija Sun tajā sarīkoja preses konferenci, lai paziņotu par Java pirmkoda atvēršanu. Var jau būt, ka apmeklētājiem ērtāk ir apsēsties pie datora, nevis pakot čemodānu lidojumam, bet rīkotājam vienkāršāk izmantot virtuālu zāli …

[img]/images/upload/sunvideo.jpg[/img]

[i]Attēls no kompānijas Sun preses konferences [url=http://www.youtube.com/watch?v=imauSAHvehU]videoieraksta[/url][/i]

Lai gan ziņas, kā, piemēram, ka ziņu aģentūra Reuters [url=http://freshtakes.typepad.com/sl_communicators/2006/10/reuters_opening.html]ir atvērusi[/url] savu biroju Second Life virtuālajā pasaulē, vēl izsauc izbrīnu, tās pamazām kļūst par ikdienu. Pavisam cita lieta ir stāsti, par nebūšanām ar dažādiem virtuālajiem labumiem, par kuriem maksā pavisam reālus dolārus, bet dažreiz pat sēdina cietumā.

[url=http://mdn.mainichi-msn.co.jp/national/news/20061123p2a00m0na023000c.html]Kā ziņo[/url] laikraksts Mainichi, kāds ķīniešu jaunietis nokļuvis aiz restēm Japānā par nelegālu komerciālu darbību, kas izpaudās kā … virtuālu ieroču tirdzniecība. 23-gadīgais jaunietis ieradās Japānā 2004. gada aprīlī, lai mācītos universitātē. Šī gada aprīlī viņš sāka tirgot virtuālos ieročus, kurus vinnēja spēlējot. Virtuālo valūtu ķīnietis pārvērta reālā naudā un sūtīja uz mājām.

Viss jau būtu kārtībā, bet ar savu „ biznesu” šis students pārkāpa Japānas likumu, kas aizliedz komerciālu darbību Japānā, uzturoties tajā ar studenta vīzu. Policija sāka izmeklēšanu pēc signāla no bankas darbinieka. Par cik ķīniešu students regulāri pārsūtīja uz dzimteni lielas naudas summas, bankas ierēdnim radās aizdomas un augustā viņš par to paziņoja tiesībsargājošajām iestādēm. Uzņēmīgais ķīnietis nokļuva cietumā, kur tagad sagaida spriedumu.

Policija pieņem, ka virtuālos ieročus students kopumā ir pārdevis apmēram par 150 miljoniem jenu (1,3 miljoni ASV dolāru), no kurām vairāk kā 100 miljonus jenu (apmēram 861000 ASV dolāru) nosūtījis uz Ķīnu.

Tirdzniecības operācijas ar virtuālām precēm un pakalpojumiem, kuras katru dienu veic virtuālo pasauļu pastāvīgie apmeklētāji, pēdējā laikā arvien vairāk piesaista ekonomistu uzmanību. Ir speciālisti, kas uzskata, ka spēļu kapitāli un rēķini ir jāapliek ar reāliem nodokļiem, jo augošo virtuālo ekonomiku apjoms jau konkurē ar mazām valstīm.

Avoti: [url=http://www.compulenta.ru/news/296550/]Compulenta.ru[/url], [url=http://www.youtube.com/watch?v=imauSAHvehU]YouTube[/url]

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us