Ņemot vērā degvielas cenu mūsdienās un tās ietekmi uz apkārtējo vidi, cilvēki cenšas to taupīt visos iespējamajos veidos. Kad runa ir par kuģiem, var izmantot elektroenerģiju vai saules enerģiju, lai samazinātu izmešu daudzumu. Vācijas lielākais zvejas kuģis „Maartje Theadora” degvielu ietaupīs citā ceļā – talkā tiks ņemts [url=http://www.reuters.com/article/idUSTRE6281I720100309?feedType=RSS&feedName=environmentNews&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+reuters/environment+%28News+/+US+/+Environment%29]milzīgs pūķis[/url].
Kuģim 300 metru garā virvē piestiprinātais 160 kvadrātmetru lielais pūķis izmantos pasātu plūsmu, tādā veidā atvieglojot kuģa dzinēja darbu. Šāda ideja var izklausīties diezgan elementāra, taču tiek uzskatīts, ka šāda „sistēma” palīdzēs sākumā samazināt degvielas patēriņu par 10%, bet nākamo divu gadu laikā projekta otrajā daļā pat līdz 30%. Tā kā zvejas kuģi visā pasaulē patērē apmēram 1% no kopējā pasaules naftas patēriņa un to radīto izmešu rezultātā atmosfērā ik gadu nonāk 130 miljoni tonnu oglekļa dioksīda, šī ideja par pūķa izmantošanu šķiet visnotaļ laba.
[img]http://datuve/images/upload/20100309182714.jpg[/img]
Šāda sistēma gan nav nekāds jaunums – tā ir ļoti līdzīga parastas burulaivas uzbūvei. Kravas kuģi izmanto šādu sistēmu, kuras nosaukums ir [i]SkySails[/i], taču „Maartje Theadora” būs pirmais zvejas kuģis ar pūķi. Kuģa īpašnieks stāsta arī par iespējamajām problēmām: „Problēmas varētu rasties brīžos, kad tiek zvejots ar trali, jo tad kuģis vienkārši nepārvietojas no punkta A uz punktu B, bet gan griežas un pārvietojas dažādos virzienos.”
[img]http://datuve/images/upload/20100309182741.jpg[/img]
Milzīgais pūķis kuģa dzinēja 8000kW jaudai pievieno vēl 1000kW. Tiek cerēts, ka ar laiku šo pievienoto jaudu varētu divkāršot. Projekta pirmajā posmā tiks izmantoti 780 tūkstoši eiro, kurus sniegusi Eiropas Savienība un Vācijas valdība.
[url=http://www.inhabitat.com/2010/03/09/german-fishing-boat-flies-giant-kite-to-save-fuel/#more-92919]Inhabitat[/url]