Sociālie tīkli, kurus iznīcināja Facebook attīstība

Facebook

Kad cilvēkiem jautā par sociālajiem tīkliem, pārsvarā daudziem kā pirmais ienāk prātā Facebook. Daudzi joprojām domā, ka Facebook lielos vilcienos bija pirmais nopietnais sociālais portāls ar visām no tā izrietošajām sekām. Facebook parādījās 2004.gadā, tomēr pirms vēl Facebook iekaroja pasauli – pastāvēja arī citi sociālie tīkli, kuru nosaukumi arī šodien šķiet pazīstami un dzirdēti.

Friendster

Friendster
Friendster tika uzskatīts par augstas kvalitātes sociālo tīklu. Pāris mēnešu laikā no tā atvēršanas, uzņēmumam bija vairāk nekā 3 miljoni ikmēneša aktīvo lietotāju. 2003.gadā Friendster dibinātājs Jonathan Abrams piedāvāja par 30 000 000 ASV dolāru pārdot to pazīstamajai Google kompānijai. Darījums nenotika un Abrams izvēlējās riskēt un investēt lielus naudas līdzekļus šajā sociālajā tīklā. Kaut lietotāju pieplūdums pieauga, Friendster nespēja organizēt un administrēt šo tīklu, kuru ar laiku aizēnoja pazīstamais Myspace.

Friendster joprojām pastāv arī šodien, un ir izveidojis uzņēmējdarbības modeli, kas dominē Āzijas tirgos ar vairāk nekā 90% no lietotājiem no Āzijas reģiona.

Myspace

Myspace
Myspace 2003.gadā sāka nogurt no konkurences ar Friendster, kas pēc investīcijām itin veiksmīgi turpināja progresēt. Lai atrisinātu šo problēmu, Myspace tika pārveidota, koncentrējoties uz spēcīgu infrastruktūru. Līdz 2006.gadam, Myspace lepojās ar vairāk nekā 100 000 000 ikmēneša aktīvo lietotāju.

2007.gadā Myspace neizturēja konkurenci ar strauji augošo Facebook un vēlāk tika pārdots par 35 miljoniem ASV dolāru. Myspace mūsdienās ir pazīstams kā mūzikas un TV platforma.

Second Life

Second Life
Arī Second Life bija viens no populārākajiem tīmekļiem, kur sarakstīties un izklaidēties ar draugiem interneta vidē. Mājas lapa tika uzsākta 2003.gadā. Vietnes mērķis bija dot iespēju lietotājiem praktiski sadarboties ar citiem cilvēkiem, pieteikties darba vietās un iesaistīties citās darbībās tiešsaistes režīmā – tā bija gandrīz kā spēle.

Arī Second Life lēnām sāka zaudēt savu publiku pateicoties Facebook, bet joprojām pastāv, jo šī ir nedaudz savādāka platforma, kura vairāk atgādina spēli, ne sociālo tīklu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us