Nākamie Ziemassvētki kompaktdiskam varētu būt pēdējie

Vēl pirms 2009.gada Ziemassvētkiem mūzikas industrijai jāpanāk CD pārdošanas apjomu mazināšanās. Šīs tradīcijas vietā jālaiž mūzikas ierakstu pārdošanu internetā, apgalvo tirgus izpētes kompānija Gartner, to pamatojot ar nemitīgi krītošo fizisko ierakstu pārdošanas apjomu.

Kopš 2000.gada kompaktdisku pārdošanas apjomi nav kāpuši un turpina kristies. Fizisko ierakstu (disku, plašu, DVD Audio u.tml.) daudzums salīdzinājumā ar digitālo mūziku krītas vēja spārniem – 2005.gadā tie bija 91% no visiem ierakstiem, savukārt 2007.gadā vairs tikai 77%. 2007.gadā tiešsaistē ASV tika pārdoti apmēram 23% un mūzikas no visiem izdotajiem ierakstiem. Pasaulē šis rādītājs ir nedaudz zemāks – 15% -, bet arī tam ir tendence kāpt.

Par labu pārejai uz digitālu mūzikas izplatīšanu runā arī pētījums, kas liecina, ka 77% ASV mājsaimniecību tuvāko trīs gadu laikā būs aprīkotas ar kvalitatīvu internetu. Tāpat nemitīgi aug dažādu mobilo mūzikas servisu piedāvājums un funkcionalitāte.

Izvairoties no kompaktdisku ražošanas, mūzikas ierakstu kompānijas varētu samazināt ražošanas un pārvadāšanas izmaksas, uzskata Gartner viceprezidents Maiks Makgvairs (Mike McGuire). „Es nesaku, ka kompantdiskam būtu jāpazūd pavisam. Tiesa, tam būtu jāpaliek kā promocijas instrumentam un jābūt pieejamam koncertos un citos masu pasākumos,” atzīst M.Makgvairs.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us