Brīdī, kad cilvēce saprata savas dziļās nepatikšanas izsīkstošo resursu jautājumā, tā sāka taupīt un ražot ekoloģiskākus auto. Taču ko darīt, ja gribas pārvietoties lēti, bet tajā pašā laikā – ātri? Kopmānija LCC (Lightning Car Company) prezentējusi savu sporta elektromobili Lightning GT, kas paredzēts tieši šādiem mērķiem.
Aizvien sarežģītāka kļūst akumulatoru inženierija, kas paver iespējas aizvien mazākā tilpumā „ievietot” aizvien lielākus enerģijas resursus. Jau šobrīd atrodami konceptautomobiļi vai pašdarbnieku veikumi ar NiMH vai Li-Ion akumulatoriem un elektromotoru iekšdedzes dzinēja vietā, taču neviens no šiem agregātiem nespēj sacensties ar jaudīgajiem iekšdedzes automobiļiem.
[img]/images/upload/lightning_gt_1.jpg[/img]
Lightning GT ir Apvienotās Karalistes autobūves šābrīža lepnums. Pagājušajā nedēļā prezentētais auto, kas dizaina ziņā ir Jaguar un Aston Martin labāko tradīciju apkopojums, balstīts uz elektrodzinēju, taču tā jauda ir apbrīnojami 700 zirgspēki – tas ļauj auto ātrumu līdz 100 Km/h ātrumu attīstīt ātrāk nekā 4 sekundēs. LCC ziņo, ka tirgū nonāks ne tikai supersportiskā GT versija, bet arī piezemētāks ikdienas variants, kura akumulators bez uzlādes spēs auto darbināt aptuveni 400 kilometrus.
[img]/images/upload/lightning_gt_2.jpg[/img]
Lightning Car Company lēš, ka auto cena tirgū varētu sasniegt 300 tūkstošus ASV dolāru, kas ir teju 3 reizes dārgāk nekā tā tiešais konkurents Tesla Roadster (ar teslas dzinēju aprīkots elektromobilis, kurš arī pozicionēts kā sporta auto – 100 Km/h sasniedz 5,7 sekundēs, savukārt maksimālais ātrums pietuvojas 210 kilometru stundā atzīmei). Kā saprotams, Lightning GT lielāko daļu cenas sastāda akumulatori, taču apmēram sesto daļu no visām izmaksām veido kevlara un oglekļa šķiedras (karbona) virsbūve un šasija, kā arī 20 collu alumīnija diski.