Kawasaki drons lidos ātrāk par helikopteru

kawasaki k-racer drons

Nosaukums Kawasaki visbiežāk saistās ar motocikliem, kas ir patiešām nepārspējami. Taču vai zinājāt, ka Kawasaki ražo ne tikai tos? Šobrīd šī japāņu kompānija izstrādā īpašu bezpilota lidaparātu, kas ar savu ātrumu apsteigs pat helikopterus. 

Patiesībā motociklu ražošana ir tikai daļa no “Kawasaki Heavy Industries” veikuma. Šī lielā korporācija būvē kuģus, ražo lokomotīves, gāzes turbīnas, robotus, rūpniecības iekārtas, kalnrūpniecības tehniku ​​un, protams, lidmašīnas. Kawasaki bija iesaistīts arī Japānas Starptautiskās kosmosa stacijas moduļa izstrādē, ražojot raķetes. Kawasaki C1 un C2 militārie transporta līdzekļi savukārt ir neaizstājami Japānas militāro spēku līdzdalībnieki.

„K-Racer“ (Kawasaki Researching Autonomic Compound to Exceed Rotorcraft)
© Ražotāja foto

Tādējādi vēlme ražot novatorisku bezpilota lidaparātu nemaz nav tik dīvaina. Tiesa, tas vairāk saistīts ar motocikliem, nekā ar uzņēmuma ražotajām lidmašīnām. Kāpēc? Tajā tiek izmantots Ninja H2R dzinējs. Šis sacīkšu motocikls attīsta 310 ZS (230 kW) un teorētiski tas var sasniegt aptuveni 400 km/h lielu ātrumu. Motociklu dzinēji ir piemēroti šim lidaparātam to kompaktuma un ātruma dēļ. Turklāt tiem patiešām netrūkst jaudas. Kawasaki K-Racer bezpilota lidaparāts ir daudz lielāks nekā motocikls, taču tas ir izgatavots no ārkārtīgi viegliem un izturīgiem kompozītmateriāliem.

Propelleru izvietojuma radītais ātrums

Lai gan ražotājs vēl neatklāj K-Racer tehniskās īpašības, šis bezpilota lidaparāts būs ātrāks nekā lielākā daļa helikopteru. Parastā, tradicionālā helikoptera ātrumu ierobežo fakts, ka vienam un tam pašam propellerim ir jārūpējas gan par braukšanu uz priekšu, gan par celšanas spēka attīstību. Tas ir, leņķis, kurā propelleru var noliekt uz priekšu, ir ierobežots. 

Tikmēr K-Racer lidaparātam nav astes rotora, kas nepieciešams parastajiem helikopteriem, lai kompensētu galvenā propellera radīto griezes momentu. Tā vietā K-Racer ir divi sānos piestiprināti propelleri. Tie ne tikai darīs darbu, ko parasti veic astes rotors, bet arī virzīs lidaparātu uz priekšu.

Šāds kombinēts helikopters, protams, nav Kawasaki izgudrojums. Eurocopter X3 izskatās ļoti līdzīgs un var sasniegt 472 km/h lielu ātrumu. Eksperimentālajam Bell 533 savukārt ir astes rotors, taču tam ir arī reaktīvo dzinēju pāris, kas ļauj sasniegt 509 km/h ātrumu.

Pretēji tam, ko norāda nosaukums, Kawasaki neplāno K-Racer izmantot sacīkstēm. Tas ir eksperimentāls lidaparāts, kas ļauj izstrādāt tehnoloģijas, kas vēlāk noderēs citu helikopteru un bezpilota lidaparātu ražošanā.

Saistītie raksti:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us