„Tā vietā, lai sāktu šķirstīt papīru kaudzi, varu redzēt visu pacienta medicīnisko vēsturi, pat nepārtraucot acu kontaktu,” stāsta Betas Diakonijas medicīniskā centra ārsts Dr. Stīvens Horns.
Veicot ikdienas pacientu apskati, ārsts uzliek brilles un dodas palātā. Uz palātas durvīm ir pacienta QR kods, kuru brilles nolasa un nekavējoties sagatavo visu pacienta medicīnas vēsturi. Kamēr ārstam stāsta, kāda ēstgriba, viņš brillēs pārbauda, kādas zāles šobrīd ir organismā, kādas piemīt alerģijas un iespējamās pataloģijas. Viņš par pacientu jau zina vairāk, kā pats pacients.
Viena no biežajām kļūdām visās slimnīcās ir steigā pieļautās kļūdas. Pacientam sākas lēkme, ārsts steidzas to novērst, injecējot standarta nomierinātāju, nepārzinot katra klienta specifiskās īpašības. Pacientam nereti tiek injecēta viela, pret kuru tam ir alerģija, tā sarežģījot visu ārstēšanas procesu. Tas nav mirklis, kad ārsts var palūgt pacientam, lai tas beidz šādi uzvesties un atliek lēkmi, līdz ir izlasīta visa medicīnas vēsture. Ar „Google Glass” ārsts jau nekavējoties pārbauda visas iespējamās alerģijas, kamēr vēl gatavo šļirci.
Tomēr jaunās iespējas nebeidzas tur vien. Ņemot vērā briļļu iespēju ierakstīt un translēt video un skaņu, tiek pavisam izmainīta arī smagu un sarežģīu operāciju norise.
Šī metode jau ir izmēģināta, kad veica ceļa operāciju. Tajā pašā laikā, kad viens ārsts operē pacientu, otrs ārsts to vēro no sava kabineta un abi pārrunā operācijas gaitu. Tādā veidā apvienojot abu ārstu prasmes un pieredzi, gadījumā, ja operācija ir sarežģīta vai potenciāli bīstama. Visu šo norisi vēro jaunu mediķu grupa pavisam citā pilsētā mācību nolūkos. Kamēr ārstam vienā rokā skalpelis un otrā spīles, viņš ar acu kustību izsauc pacienta rentgena bildi vai MRI skanu un parāda pārējiem, kuri pieslēgušies operācijai.
Šāda tehnoloģija ne tikai ļauj uz vietas zināt visu par pacientu, bet arī dotu iespēju kvalificētiem ārstiem palīdzēt gadījumos, kad 500 km attālumā nepieciešama steidzama operācija, bet tuvumā nav ārstu ar vajadzīgo pieredzi. Sazinies ar ekspertu un viņš izstāsta operācijas gaitu un nosūta materiālus, kā labāk rīkoties sarežģījumu gadījumā.
Jaunais izmantojums ne tikai samazinās hronisko ārstu trūkumu, bet arī demonstrē modernizācijas priekšrocības, uzdodot jautājumu: kādas vēl jomas spēs attīstīties, ja „Google Glass” tiks pareizi izmantotas?