Fizikas laikmets datorspēlēs

Kopš Ageia pirmo reizi paziņoja par plāniem radīt jaunu procesoru, kura vienīgais uzdevums būtu veikt fizikas aprēķinus datorspēļu vajadzībām, IT industrijā ir radušās daudzas diskusijas par šīs tehnoloģijas lietderīgumu. Kā jau vienmēr: cik jautājumu, tik atbilžu, un nav īstas skaidrības par to, cik liela ir jēga uzstādīt PPU (Physics Processing Unit).

Sāksim no paša sākuma. Pirms PPU parādīšanās visus ar fiziku saistītos aprēķinus datorspēlēs veica tikai centrālais procesors (CPU – Central Processing Unit), kurš jau tā bija pārāk noslogots, lai vēl varētu atļauties veltīt daļu savu resursu aprēķiniem par to, kā pareizāk vējā lidot lapām, vai kā sadalīties koka kastēm pēc granātas trāpījuma. Līdz ar to CPU nespēja bija galvenais kavēklis spēļu veidotāju ceļā uz skaistākas un reālākas datorspēles norisi.

Daudzi ātri atskārta, ka videokaršu grafiskie procesori (GPU – Graphics Processing Unit) būtu ļoti spējīgi fizikas procesu rēķinātāji, jo tie īpaši labi spēj tikt galā ar peldošā punkta aprēķiniem (FPU – Floating Point Unit). Un patiesi – neilgi pirms pirmā patstāvīgā PPU parādīšanās Nvidia nāca klajā ar tehnoloģiju (SLi Physics), kas fizikas aprēķiniem ļauj izmantot resursus no vienas no divām SLi režīmā saslēgtām grafiskajām kartēm. Tomēr pirmais īstais PPU nāca pārāk drīz, lai šī Nvidia ideja iegūtu lielu popularitāti.

[b] Īsā Ageia PhysX PPU vēsture. [/b]
Pirmo reizi šo fizikas procesoru varējām manīt Dell spēļu stacijā XPS 600 Renegade, kura maksāja visai iespaidīgos 10 000 ASV dolārus. Neskatoties uz augsto cenu, visus Renegade izpirka, bet Dell tā arī neatzinās, cik tādus ir saražojis. Katrā gadījumā PPU debitēja visnotaļ spēcīgā komplektācijā. Drīz pēc tam Ageia PhysX PPU sāka parādīties arī citu kompāniju lieljaudas datorspēļu sistēmu komplektācijās kā VoodooPC un Falcon Northwest, bet publiski pieejams tas vēl aizvien nebija.
Nedaudz vēlāk internetu pāršalca ziņa, ka kompānijas Asus un BFG turpmāk sāks ražot fizikas kartes pēc līdzīgas shēmas kā grafiskās kartes (Piemēram Ati piegādā savus grafiskos procesorus Sapphire, kurš tālāk iebūvē tos grafiskajās kartēs, balstoties uz Ati instrukcijām un rekomendācijām) Un tā arī mēs nokļūstam līdz mūsdienām, kad jebkurš var pasūtīt internetā BFG AGEIA PhysX PPU par aptuveni 280 ASV dolāriem.

[b] Radītās pārmaiņas un pēdējās pārdomas.[/b]
PPU testos, kurus piedāvā IT saits PC Perspective, ļoti uzskatāmi ir parādīts kā izmainījās spēle Ghost Recon: Advanced Warfighter, kad datoram tika uzstādīts PPU. Sprādzieni kļuva komplicētāki, tajos tika iesaistīti vairāk objektu, bet tāpēc spēle strādāja par 3-4 kadriem sekundē (FPS – Frames per Second) lēnāk. Tātad, uzstādot PPU, vismaz šajā gadījumā, ļoti nedaudz cieta spēles ātrdarbība.
Lietas būtība, manuprāt, ir šāda: lietotājs iztērēs nedaudz mazāk par 300 ASV dolāriem, lai periodiski savā ekrānā varētu vērot nedaudz efektīgākas eksplozijas, sadursmes vai vienkārši glītākus dūmu mākoņus. Un tas, protams, ir tikai gadījumā, ja datorspēles izstrādātājs būs padomājis par PPU lietotājiem. Protams, es nešaubos, ka agrāk vai vēlāk viņi to darīs, jo tehnoloģija ir ļoti perspektīva, kaut vai pašlaik nav pārāk praktiska. Tomēr ir vēl par agru runāt par fizikas ēru datorspēlēs. Tā nepavisam nav aiz kalniem, bet tā īsti klāt arīdzan vēl ne. Un vai pēc tam, kad tā būs pienākusi, mums no fizikas pārpilnības spēlēs nenāks smiekli? Iedomājaties situāciju, kad jūs spēlējot klasisku „šūteri” ar pistoli pāris reizes iešautu pa koka kasti, bet tā pēkšņi sašķīstu tūkstoš gabalos, atstādama aiz sevis vien putekļu mākoni un koka šķembas izmētātas pa visu telpu. Cerams, ka šāda diena nepienāks, bet uz to vismaz es nepaļautos, jo mūsdienu cilvēks visai bieži dzīvo pēc principa – „Jo vairāk, jo labāk”…R.

[img]/images/upload/board.jpg[/img]

Materiāli rakstam no [url=http://www.pcper.com/article.php?aid=140&type=expert&pid=3] Pc Perspective [/url] un [url=http://www.hexus.net/content/item.php?item=5492&page=1] Hexus.net [/url]

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us