Boeing atsakās no “lidojošā” interneta servisa

Uzņēmums Boeing ir pielicis punktu saviem ambiciozajiem plāniem nodrošināt ātrgaitas interneta pakalpojumus tūkstošiem lidmašīnu lidojumu laikā.

Pēc 6 gadu mēģinājumiem, kad Boeing strūktūrvienība Connexion nodrošina interneta pakalpojumus tikai 156 komerciālajās lidmašīnās, Boeing paziņojis, ka pamet nerentablo biznesu.

“Pēdējos 6 gadus mēs esam veikuši būtiskus laika, resursu un tehnoloģiskos ieguldījumus Connexion darbībā, bet diemžēl tas nav realizējies tirgū kā tika cerēts”, paziņoja Boeing vadītājs Džims Maknērnijs. Boeing līdz gada beigām mēģinās izbeigt izveidoto sadarbību ar esošajiem klientiem. Noapaļojot Boeing ieguldījumus Connexion, iznāk apmēram 1 miljards dolāru.

Taču, kaut arī Connexion neizdevās ieinteresēt aviosabiedrības un līdz ar to nodrošināt Boeing cerēto peļņu, tomēr šis projekts bija tehnoloģisks sasniegums un tas darbojās kā tika reklamēts – ar satelītu palīdzību nodrošinot bezvadu platjoslas interneta pakalpojumus tiem, kas vēlējās maksāt par internetu debesīs. Un jāpiezīmē, ka Connexion nodrošinātais pakalpojums bija pieejams pat Air Force One – ASV prezidenta lidmašīnā.

Bet šodien jau ir pieejamas mazāk “spējīgas” alternatīvas Connexion risinājumam. Dažas no jaunākajām un lētākajām tehnoloģijām izmanto mobilo sakaru tīklus. Taču šīs uz zemi balstītās sistēmas nodrošina pasažierus ar interneta pieslēgumu tikai lidmašīnai lidojot virs zemes. Boeing satelītu risinājums nodrošināja internetu arī virs ūdens.

No mums pazīstamākajām aviosabiedrībām, kas izmantoja Connexion pakalpojumus, ir Lufthansa un SAS. Lufthansa, pirmā aviosabiedrība, kas sāka sadarboties ar Connexion, piedāvā šos pakalpojumu vairāk nekā 60 lidmašīnās. Pārsvarā interneta pakalpojumus izmanto Āzijas aviosabiedrības ilgajiem lidojumiem.

Maksa par interneta izmantošanu lidojuma laikā ir 10 dolāri par stundu un 27 dolāri par visu lidojuma laiku.
Boeing nesniedz informāciju, bet pēc neoficiālām ziņām, vienas lidmašīnas aprīkošanas izmaksas ar Connexion iekārtām sasniedza 500 tūkstoši dolāru.

Kaut arī pasažieru atsauksmes ir pozitīvas, tomēr pakalpojuma izmantošanas rādītāji bija samērā zemi.
Kad 2000. gadā Boeing iegādājās Connexion, tika prognozēts, ka ikgadējie ieņēmumi būs 3,5 miljardi dolāru par interneta pakalpojumiem 5000 lidmašīnās.

2001. gadā Boeing jau paziņoja par sadarbību ar lielākajām ASV aviosabiedrībām. Bet 11. septembra teroristu uzbrukumi ienesa savas korekcijas, un aviosabiedrības cenšoties samazināt izdevumus, atteicās no sadarbības ar Connexion.

Tā kā var tikai minēt, vai šī tehnoloģija ienāca tirgū ne tajā laikā vai tā bija cilvēkiem nedaudz, nedaudz par dārgu un nevajadzīgu. Iespējams, ka nav vēl tomēr pienācis īstais laiks, un pēc gadiem internets lidmašīnās lidojuma laikā būs plaši pieejams. Bet šobrīd neesam mēs vēl tik attīstīti 🙂

Avots: [url]http://seattlepi.nwsource.com/[/url]

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us