Apjomīgs pētījums par datorspēļu ietekmi sniedz dalītus rezultātus

Kembridžas universitātes pārstāvji uzskata, ka videospēles tomēr nav vainojamas pie bērnu un jauniešu agresijas palielināšanās. Grāmatā „Grand Theft Childhood: The Surprising Truth About Violent Video Games and What Parents Can Do” („Pārsteidzošā patiesība par vardarbīgajām spēlēm un ko vecāki var darīt lietas labā”) aprakstīti neskaitāmi mīti par videospēļu ietekmi, kas pētīti divus gadus ilgās studijās.

Grāmatas autoru, psihologi Laurenss Kutners un Šerila Olsona (Lawrence Kutner, Cheryl Olson) veiktajā pētījumā piedalījās 1200 pamatskolas skolēnu. Viņu pārbaudīšanas vieta bijusi ne tikai laboratorija paris dienu eksperimentam, bet arī ierastā vide – mājās, skolā, pie draugiem u.c. Pēc visdažādāko spēļu baudīšanas (gan nevainīgā „The Sims”, gan skarbā „GTA”, kuras jaunākā versija nedēļas laikā izpārdota 500 miljonu dolāru apmērā) psihologi veikuši individuālas pārrunas ar katru aptaujājamo, tādējādi iegūstot precīzu informāciju.

[img]/images/upload/gtabike.jpg[/img]
Atklājās, ka vardarbīgo videospēļu lielākais drauds ir paaugstināts stresa līmenis; daži jaunieši izjutuši vēlmi pēc rotaļīgas „kaustīšanās”, kas gan vairāk pielīdzināms spēlē redzēto kustību atdarināšanai. Tiesa, dažādos kautiņos iesaistās 51% no zēniem, kas nedēļā vismaz 15 stundas spēlē agresīvas spēles, tajā pat laikā mierīgo videospēļu cienītāji kāvušies tikai 28%. Meitenēm agresijas izpausmes attiecīgi bijušas 40 un 14 procenti.

[img]/images/upload/manhunt.jpg[/img]
Nesen izdotā grāmata [url=http://www.amazon.com/Grand-Theft-Childhood-Surprising-Violent/dp/0743299515]nopērkama arī interneta veikalā Amazon[/url], kas grāmatas un diskus piedāvā sūtīt arī uz Latviju.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us