Facebook pirmās ‘viedās brilles’ no Ray-Ban

Facebook saka, ka tā pirmās “viedās brilles” nonāks pie patērētājiem jau nākamgad. Facebook Connect konferences atklāšanas galvenajā paziņojumā izpilddirektors Marks Zukerbergs skaidroja, ka tas būs zīmola ‘Ray-Ban‘ produkts un tās būs pilnībā virtuālas. Nav skaidrs, kādas funkcijas būs ierīcei, taču Facebook ir apstiprinājis, ka brilles netiks klasificētas kā paplašinātās realitātes (AR) ierīce un tajās nebūs nekāda veida integrēta displeja. Tas liek domāt, ka šis produkts varētu būt tuvāks, piemēram, Snap Spectacles vai varbūt Amazon Echo Frames.

Facebook saka, ka patērētāju viedās brilles būs solis uz priekšu tā vispārējā darbā ar AR. Tas tagad ietver eksperimentālā pētījuma prototipu, ko sauc par Project Aria, kas drīzāk izskatās pēc pilnvērtīgām AR brillēm. Facebook saka, ka sākot ar šo mēnesi uzņēmums kopā ar saviem darbiniekiem sāks pārbaudīt Aria reālajā pasaulē. Tiks spriests par tādiem lieliem jautājumiem kā privātums, video ierakstīšana un dizains.

Attēls: Facebook

Attēls: Facebook

Uzņēmums gadiem ilgi ir runājis par plāniem būvēt AR ierīces, kas līdzinās standarta brillēm, un tagad uzņēmums sadarbojas ar ‘Ray-Ban‘ ražotāju EssilorLuxottica, lai izstrādātu savus pirmos patērētājiem paredzētos viedo briļļu rāmjus.

Mēs aizrautīgi pētām ierīces, kas cilvēkiem var piedāvāt labākus veidus, kā sazināties ar sev tuvākajiem. Valkāšanas ierīcēm ir potenciāls to panākt. EssilorLuxottica mums ir tikpat ambiciozs partneris, kurš aizdos savu pieredzi un pasaules klases zīmolu katalogu pirmajām patiesi modīgajām viedajām brillēm,” teikts Endrjū Bosvorta, Facebook Reality Labs nodaļas viceprezidenta paziņojumā.

Pašreiz nav sīkākas informācijas par to, kā tiks sauktas Facebook iespējamās AR brilles, kā tās izskatīsies ārpus Aria prototipa vai cik tās varētu maksāt (vai par to, cik maksās ‘Ray-Ban‘ izstrādātās viedās brilles).

AR un viedās brilles

Pēdējos gados AR un viedās brilles, kas izstrādātas, lai izskatītos pēc standarta brillēm, ir kļuvušas arvien izplatītākas. Tādi uzņēmumi kā North (tagad pieder Google) un Nreal ir izstrādājuši diezgan iespaidīgas ierīces. Tikmēr visi lielākie tehnoloģiju giganti – tostarp Amazon, Apple, Google, Intel un citi – vai nu jau ir izlaiduši kādu ierīci viedo briļļu vai AR kategorijā, vai arī aktīvi strādā pie tā.

Pēdējo mēnešu laikā Facebook ir bijis diezgan atklāts par darbu, kas nāk no Reality Labs. Grupa tika izveidota 2018. gadā, lai strādātu ar eksperimentāliem projektiem, piemēram, Facebook smadzeņu saskarnes projektu, futūristisko AR briļļu dizainu un citiem darbiem, kas var ietekmēt produktu attīstību Oculus, Portal videokonferenču komandā un citās grupās.

Uzņēmums šī gada sākumā atklāja prototipa dizaina attēlus par to, kā nākotnē varētu izskatīties hibrīdas AR-VR ierīces (iespējams, Project Aria versija). Turklāt pagājušajā gadā Reality Labs nodaļa iegādājās neironu saskarnes startup uzņēmumu CTRL-Labs.

Facebook arī detalizēti izklāstīja kādu projektu pagājušā gada Oculus Connect konferencē. Tas tiek dēvēts par Live Maps. Pēc uzņēmuma domām, tā būs neatņemama sastāvdaļa, lai palīdzētu cilvēkiem izmantot AR brilles reālajā pasaulē, palīdzot apvienot virtuālitāti un realitāti. AR brilles varēs “lejupielādēt jaunākos datus no 3D kartes un pēc tam tikai noteikt izmaiņas – piemēram, jaunus ielu nosaukumus vai jaunas stāvvietas izskatu, un ar šīm izmaiņām atjaunināt 3D karti”.

Saistītie raksti:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *