SpaceX nākamajā gadā sūtīs 3 tūristus uz Starptautisko kosmosa staciju

SpaceX apstiprinājusi, ka nākamā gada beigās nosūtīs trīs tūristus 10 dienu ceļojumā uz Starptautisko kosmosa staciju (SKS). Ceturtdien kompānija paziņoja, ka ceļojumam tiks izmantota Falcon 9 raķete un jaunais Crew Dragon kosmosa kuģis. Tas iezīmē jau otro lielo kosmosa tūrisma paziņojumu, ko šogad sniegusi kompānija.

Orbitālais atvaļinājums ir daļa no līguma, ko SpaceX noslēdza ar Hjūstonā bāzētu startup kompāniju Axiom Space, kas pārvaldīs šo personu ceļojuma loģistiku. Lai gan Starptautiskajā kosmosa stacijā jau ir pabijuši septiņi tūristi (viens no viņiem tur pat devies divreiz), šī misija būs pirmais pilnībā privātais ceļojums uz SKS.

Kosmosa tūristi divas dienas pavadīs, ceļojot uz un no orbitālās kosmosa stacijas un vismaz astoņas dienas atrodoties uz kuģa, daloties telpā ar astronautiem, kas tur strādā. Biļetes maksās aptuveni $55 miljonus, un viena vieta jau ir rezervēta, kā liecina The New York Times dati. Ceļošana uz SKS kļuva pieejama pēc tam, kad NASA pagājušajā gadā paziņoja, ka tā sāks atvērt Starptautisko kosmosa staciju vairāk komerciāliem pasākumiem, piemēram, kosmosa tūrismam.

Pēdējos gadus SpaceX ir pavadījusi, veidojot jaunu Dragon kosmosa kuģa versiju, kas paredzēta NASA astronautu pārvadāšanai uz SKS. Privātā kosmosa pārvadājumu kompānija nesen ir pabeigusi otro Dragon kosmosa kuģa versijas lidojumu testu, kurā tā pierādīja spēju izvairīties no eksplodējošas raķetes. Paredzams, ka pirmais lidojums ar NASA astronautiem notiks jau šogad.

Taču SpaceX nekoncentrējas tikai uz to, lai būtu taksometrs astronautiem. Uzņēmums arvien vairāk kā potenciālu ieņēmumu avotu apsver tieši kosmosa tūrismu. Pagājušajā mēnesī SpaceX paziņoja, ka strādā ar kosmosa tūrisma kompāniju Space Adventures, lai 2021. gada beigās vai 2022. gada sākumā nosūtītu četrus interesentus ceļojumā pa orbītu apkārt Zemei.

Pēdējā laikā šāda veida tūrisms piesaista daudz lielāku interesi un ieguldījumus, jo vairāki privātie uzņēmumi ir pierādījuši spēju sasniegt kosmosu. Ričarda Brensona “Virgin Galactic” nesen kļuva par pirmo publiski tirgoto kosmosa tūrisma kompāniju, kuras plānos ir par dažiem simtiem tūkstošu dolāru piedāvāt cilvēkiem pāris minūtes bezsvara stāvoklī savā milzīgajā kosmosa lidmašīnā. Džefa Bezosa kosmosa lidojumu kompānija “Blue Origin” tūristiem sola līdzīgu pieredzi, dodoties kosmosā ar savu “New Shepard” raķeti.

Līdz šim šķiet, ka tā, ko piedāvā SpaceX, ir visvērtīgākā pieredze — līdz ar to arī cena tik augsta. Uzņēmumam ir vēl lielāki plāni, tuvāko gadu laikā piedāvājot tūristiem ceļojumu apkārt Mēnesim, kā arī mērķis sūtīt cilvēkus uz Marsu.

Kas attiecas uz Axiom, kompānija vēsta, ka nākotnē varētu būt vairāk ceļojumu uz SKS. “Šis vēsturiskais lidojums simbolizēs pavērsiena punktu ceļā uz universālu un ikdienišķu piekļuvi kosmosam,” teikts Axiom vadītāja Maikla Sufredini paziņojumā. «Šī būs tikai pirmā no daudzajām misijām uz Starptautisko kosmosa staciju, ko pilnībā veiks un pārvaldīs Axiom Space — pirmais šāda tipa komerciālais uzņēmums. Transportēšana iezīmē ievērojamu progresu šā mērķa sasniegšanā, un mēs priecājamies sadarboties ar SpaceX.”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us