[img] http://s3.india.com/wp-content/uploads/2015/02/credit-cards-090.jpg [/img]
Masačūsetsas Tehnoloģiju Institūta zinātnieki ir izpētījuši nejauši izvēlētus anonīmus kredītkaršu datus un secinājuši, ka vairumā gadījumu ir iespējams identificēt to īpašniekus, izmantojot vien datus par 4 pirkumu veikšanas vietām un datumiem.
MIT pētnieki atklāja, ka ar 4 nelielu pirkumu veikšanas datumiem un vietām ir pietiekami, lai identificētu 90% cilvēku datubāzē, kas aptver 3 mēnešu garu kredītkaršu transakciju vēsturi, ko veido 1.1 miljona cilvēku veiktie darījumi.
Kad pētnieki analizēja arī informāciju par pirkumu cenām, pietika tikai ar 3 atskaites punktiem, lai varētu identificēt vēl lielāku cilvēku skaitu datubāzē. Tas nozīmē, ka kāds, kuram ir 3 tavu nesen veikto pirkumu čeku kopijas vai arī 1 čeks, 1 tava „Instagram” fotogrāfija un 1 tavs ieraksts „Twitter” par tikko iegādāto tālruni, var ( ar 94% lielu iespējamību) izdalīt tavas kredītkartes datus no miljons citu cilvēku datiem.