Pētījums: katrs otrais uzņēmums Eiropā mēnesī nosūta un saņem vismaz vienu elektronisko rēķinu

AS Itella Information kā vadošais rēķinu apstrādes un e-rēķinu risinājumu uzņēmums Eiropā veica patērētāju un uzņēmumu rēķinu apstrādes risinājumu un paradumu pētījumu 16 Eiropas valstīs. Pētījums aptvēra piegādātāju un pārdošanas rēķinu aprites tendences.

Šis pētījums, iespējams, ir plašākais jebkad veiktais patērētāju un uzņēmumu pētījums par rēķinu apstrādes risinājumiem un pāreju uz e-rēķiniem. Tas sniedz visaptverošu informāciju par e-rēķinu ieviešanas stadijām dažādās Eiropas valstīs. Pētījums apstiprina AS Itella Information jau iepriekš izvirzīto pieņēmumu, ka, lai uzņēmumi spētu nodrošināt efektīvu un ātru rēķinu apstrādes procesu, tiem ir jāapstrādā dažādi datu formāti, avoti, jāpārzina un jāievēro dažādu valstu likumdošana, kā arī jāpatur prātā atšķirīgās pieejas rēķinu sagatavošanā un apritē, kas dominē uzņēmumos un patērētāju vidū.

Pētījums skaidri parāda, ka Eiropas valstīs pastāv atšķirīgas stadijas attiecībā uz rēķinu apstrādi. Katrs otrais uzņēmums Eiropā mēnesī nosūta un saņem vismaz vienu elektronisko rēķinu. Attiecīgi vairāk nekā 40% patērētāju šajā pašā laika periodā saņem vismaz vienu elektronisko rēķinu. Kopumā Ziemeļvalstīs un Baltijas valstīs ir visaugstākā elektronizācija, bet Austrumeiropā – viszemākā. Savukārt piegādātāju rēķinu elektroniskā aprite Baltijas valstīs pašlaik tiek izmantota ļoti reti salīdzinājumā ar Skandināviju, kur rēķinu digitalizācija, elektroniska pārbaude un grāmatošana ir uzņēmumu ikdiena.

Zīmīgi, ka Ziemeļvalstu un Baltijas valstu uzņēmumi novērtē ātras rēķinu apstrādes elektronizācijas nepieciešamību, izvirzot to par vienu no prioritātēm. Ziemeļvalstīs, kur šim pētījumam bija pieejami salīdzināmie uzņēmumu dati no 2008. gada, uzticība rēķinu elektronizēšanai ir būtiski pieaugusi. Lēnākas elektronizēšanas prognozes un lielāka uzticība drukātajiem rēķiniem saglabājas Austrumeiropā un zināmā mērā arī Austrijā un Vācijā.

AS Itella Information valdes priekšsēdētājs Aldis Greitāns: „Neskatoties uz pētījuma datiem, Latvijā ir vērojama pozitīva tendence e – pakalpojumu izmantošanas ziņā. Šajā gadā AS Itella Information e-pakalpojumu līgumu skaits ir sasniedzis 650 000. 2005.gada e-pakalpojumu līgumu skaits bija 155 000. Piecu gadu laikā šis skaits ir pieaudzis vairāk nekā par 41%. Tas norāda, ka aizvien lielāks skaits patērētāju novērtē e-pakalpojumu priekšrocības, kas ļauj ietaupīt laiku un resursus”

Virzība pilnīgai pārejai uz elektroniskajiem rēķiniem vērojama Somijā un Lielbritānijā. Rēķinu nosūtīšana pa elektronisko pastu aktuāla Baltijā un arī Lielbritānijā. Vislielākais akcents uz decentralizētu rēķinu izrakstīšanu ir likts Somijā un Zviedrijā. Viszemākie rādītāji elektronisku pārdošanas rēķinu izrakstīšanā ir Polijā, Čehijā, Krievijā un citās Austrumeiropas valstīs.

Pētījums tika veikts 2010. gada pavasarī. Kopumā tika aptaujāti 9 037 patērētāji un 4 765 uzņēmumu pārstāvji, kuri ir atbildīgi par rēķinu apstrādi.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us