Twitter sociālā tīkla popularitāte Latvijā joprojām aug, un jau otro reizi mārketinga konsultāciju aģentūra DDB Consulting un Twitter izpētes pionieri Latvijā SOON publicē zīmolu ietekmes topu. Arī šoreiz tika analizētas trīs zīmola komunikācijas šķautnes – ietekme, apspriešana un popularitāte –, lai novērtētu, kā zīmols ir iekarojis piederošos un iemantotos medijus.
Pirmā topa rezultāti tika veidoti, balstoties uz datiem, kas ievākti garākā laika periodā (janvāris- septembris), bet jaunākie rezultāti atspoguļo topa pozīcijas tieši oktobrī. Sociālie tīkli ir salīdzinoši dinamiska vide, tādēļ topa rezultāti tiks atjaunoti katra mēneša sākumā. Svaigākie topa rezultāti jau publicēti interneta vietnē www.zimolutops.lv/zimoli-twitteri, kur ikviens Twitter lietotājs var salīdzināt arī savu ietekmi ar 50 ietekmīgākajiem zīmoliem Latvijā.
Pirmo vietu oktobrī ieņem žurnāls Ir, galvenokārt balstoties uz lietotāju vēlmi dalīties ar publicēto rakstu vietnēm. Šo lēcienu topā var droši attiecināt uz žurnāla aktuālo Saeimas vēlēšanu rezultātu apspriešanu. Pirmā pētījuma līderis – Radio 101 – šomēnes ir otrajā vietā ar augstiem popularitātes un apspriešanas rādītājiem, pamatojoties uz plašu klausītāju auditoriju un viņu viedokļiem par notiekošajām programmām. Oktobra trijnieku noslēdz portāls draugiem.lv, kuru lietotāji bieži piemin, daloties ar pašu veidotu saturu – fotoalbumiem, dienasgrāmatām un ziņām par piedalīšanos konkursos.
Pirmā topa trešās vietas ieguvējs mūzikas festivāls Positivus oktobrī noslīdējis uz septīto vietu, lai gan joprojām paliek aktuāls, pateicoties vasarā iemantotajai popularitātei un gatavošanās darbiem nākamā gada festivālam. airBaltic, kas izmanto Twitteri, lai publicēt blogu, akcijas un jaunus maršrutus, joprojām ir zīmols ar vislielāko sekotāju skaitu. airBaltic Twitter kontam ik dienas seko vairāk nekā 12 tūkstoši tviterotāju Latvijā un ārzemēs.
Galvenās topa izmaiņas lieliski iezīmē tēmas, kas cilvēkiem bijušas aktuālas konkrētā laika periodā. Pirmajā Twitter Ietekmīgāko zīmolu topā augstas vietas ieguva vairāki vasaras mūzikas festivāli un politiskās partijas, kuras pēc oktobra sākumā notikušajām Saeimas vēlēšanām vairs nav bijušas tik ietekmīgas. Savukārt svaigākā topa rezultāti iezīmē vairāku interneta zīmolu dominanci – topa augšgalā ir tādi interneta portāli kā draugiem.lv, optibet.lv, superbiletes.lv, uzvelckreklu.lv, spoki.lv, karikatura.lv, apstiprinot faktu, ka, tuvojoties ziemai, cilvēki vairāk laika pavada interneta vidē, tādējādi viņu sarunās aiz vien vairāk dominē interneta zīmoli. Cilvēki arī vairāk runājuši par izklaides un atpūtas iespējām, kas ir aktuālas ziemas periodā, – teātri (Nacionālais Teātris, Dearty Deal Teatro), sporta pasākumiem (VEF Rīga) un ceļojumiem (Superbiletes.lv). Tajā pašā laikā izmaiņas notikušas arī vienmēr aktuālo mediju zīmolu vidū – īpaši jāizceļ Ir, Forbes, Delfi.lv un Nra.lv, kuri spējuši pakāpties zīmolu topā.
Twitter Ietekmīgākais zīmols ir viena no nominācijām Latvijas Mīlētāko zīmolu topa ietvaros, kuru veido DDB Consulting sadarbībā ar biznesa žurnālu Kapitāls, tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūru TNS Latvia, Twitter pētniekiem SOON un vienu no Baltijas vadošajām digitālajām aģentūrām CUBE.
DDB Consulting ir ekspertu vienība, kas apvieno biznesa, komunikācijas un zīmolvedības konsultācijas. Tā sadarbojas ar vadošajiem Latvijas uzņēmumiem, konsultējot un attīstot zīmolus finanšu pakalpojumu, telekomunikāciju, mazumtirdzniecības, pārtikas ražotāju, auto tirgotāju un citās biznesa jomās.