Rūpīgi izpētījuši «reklāmas» robottīkla Artro funkcijas un biznesa modeli, Kaspersky Lab eksperti secināja, ka, izmantojot noteiktas reklāmdevēju krāpšanas shēmas, ļaundaru ienākumi no datu plūsmas un klikšķu skaita mākslīgas palielināšanas var sasniegt 2000 ASV dolāru dienā.
Daudzas mājaslapas, kas ir ieinteresētas palielināt savu tīmekļa vietņu apmeklējumu, izmanto reklāmas tīklu pakalpojumus. Šajā gadījumā starpnieks saņem noteiktu summu par katru novirzīto lietotāju. Vēloties palielināt savus ienākumus, dažu tīmekļa vietņu īpašnieki, kas izvieto savās mājaslapās reklāmas saites, izmanto robottīklu pakalpojumus, lai imitētu lietotāju pāreju no savām mājaslapām uz resursiem, ko tie reklamē.
[img]http://datuve/images/upload/20110427103706.jpg[/img]
Ar šādu krāpšanas shēmu ieguvēji ir robottīklu īpašnieki, negodīgie partneri, tīmekļa vietnes, kas izvieto saites, un reklāmas tīkli. Turklāt, pēc Kaspersky Lab ekspertu domām, reklāmas tīkli pat var nezināt, ka tiem palīdz nopelnīt zombiju tīkls. Un vienīgais patiesi apkrāptais šādā situācijā parasti ir tikai reklāmdevējs – maksājot par lietotāju pāreju uz savu mājaslapu, viņš iegūst vienīgi virtuālos apmeklētājus.
Zinot, cik klikšķu diennaktī vidēji veic katrs modulis, vidējo klikšķa cenu reklāmas servisos, kā arī minimālo botu skaitu zombiju tīklā un iespējamo rotottīklu īpašnieku daļu no datplūsmas pārdošanas, pētījuma autori Aleksejs Kadijevs un Marija Garnajeva ir aprēķinājuši aptuvenos ļaundaru ienākumus: «Mūsu vērtējumā tie ir viens līdz divi tūkstoši ASV dolāru dienā. Un tie ir ienākumi tikai no reklāmdevēju krāpšanas. Bez tam kibernoziedznieki var nopelnīt arī no kaitīgo programmatūru ielādes. Tomēr noteikt šāda veida noziedzīgā biznesa ienesīgumu ir gandrīz neiespējami.»
Sava pētījuma rezultātus eksperti ir sīkāk izklāstījuši rakstā „The ‘Advertising’ Botnet”, ar kuru varat iepazīties šeit: [url=http://www.securelist.com/en/analysis/204792172/The_Advertising_Botnet]http://www.securelist.com/en/analysis/204792172/The_Advertising_Botnet[/url]