Šobrīd ne tikai uzņēmumi, bet arī valsts sektora iestādes visā pasaulē, tostarp Baltijas valstīs aktīvi ievieš dažādus integrētus IKT un mobilo sakaru risinājumus sava biznesa ilgtspējas un nepārtrauktības nodrošināšanai, darba efektivitātes palielināšanai un izmaksu optimizēšanai. Saskaņā ar “Bite” pieredzi un datiem, šogad 8 mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, par 21% palielinājies valsts sektora lielo klientu skaits, kuri ārpakalpojumā nodevuši ne tikai standarta telekomunikācijas pakalpojumus, bet arī IKT risinājumus.
“Izaicinājumi un vajadzības, ar kurām darba procesu atvieglošanā un datu drošībā saskaras gan valsts, gan privātajā sektorā strādājošie, ir dažādas. Lielajiem uzņēmumiem un valsts sektoram tā var būt nepieciešamība pēc ātra un stabila interneta, tikmēr mazākiem klientiem sarežģījumus var sagādāt liela ienākošo zvanu skaita administrēšana. Līdz ar to likumsakarīgi pieaug interese par mūsu IKT pakalpojumu koncepta “Bite One IT” integrētajiem informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumiem, kas vienuviet risina digitālā laikmeta vajadzības,” saka “Bite Latvija” vadītājs Kaspars Buls.
Tāpat K. Buls uzsver, ka tehnoloģijas nemitīgi attīstās, IKT risinājumu uzturēšana un apkalpošana prasa vairāku speciālistu iesaisti un plašas zināšanas, savukārt šādu resursu nodrošināšana saviem spēkiem izmaksā ļoti dārgi. Ņemot vērā, ka IKT pakalpojumu saņemšana ārpakalpojumā spēj sniegt līdz pat 30% operatīvo izmaksu ietaupījumu gada griezumā, izdevumu optimizēšana ir vēl viens no būtiskiem apsvērumiem, kādēļ pieprasījums pēc informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumiem aug un turpinās palielināties.
“Turklāt tieši mainīgie ārējie faktori, tādi kā, piemēram, Covid-19 nestā pieredze, ir viens no pierādījumiem, ka biznesa satricinājumu un neziņas apstākļos stipra IKT kapacitāte ir stabilitātes pamats. Vienlaikus tas ļauj ātrāk noreaģēt un būt elastīgiem brīžos, kad nepieciešams pieņemt ātrus lēmumus, kas svarīgi darbības nepārtrauktībai,“ piebilst K. Buls.
Viena no valsts sektora jomām, kur Covid-19 ietekme palielinājusi IKT nozīmi, ir augstākās izglītības iestādēs. Piemēram, Rīgas Tehniskā universitāte kā vienīgā daudznozaru tehniskā universitāte Latvijā sagatavo darba tirgū pieprasītus speciālistus, sekmē augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu rašanos, veicinot Latvijas tautsaimniecības izaugsmi, kas bez inženierzinātnēm nebūtu iespējams.
Turpina Jans Šlihte, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) rektora vietnieks digitalizācijā: “Viena no universitātes svarīgākajām attīstības šķautnēm ir digitalizācija. Covid ierobežojumi ir paātrinājuši dažādu procesu digitalizāciju, kā arī apliecinājuši, ka šobrīd sakari ir svarīgāki kā jebkad iepriekš, jo tie ne tikai vieno cilvēkus, bet arī nodrošina iespēju pilnvērtīgi strādāt un studēt, neatkarīgi no ārējiem apstākļiem un atrašanās vietas.”
Savukārt uzņēmēji kā būtisku IKT daļu izceļ arī stabilu internetu un programmatūru nozīmi, kas darba ikdienā ir svarīgs elements procesu un savstarpējās komunikācijas nodrošināšanai.
“Šajā laikā kā ikvienam, arī uzņēmumiem ir svarīga tehnoloģiju mobilitāte. Piemēram, mūsu ofiss un fabrika atrodas dažādās vietās, bet abās ātrs internets ir vienlīdz svarīgs. Kā arī nevaram aizmirst par darbu attālināti, kurš bez patstāvīga interneta nav iespējams, jo, piemēram, “Microsoft 360” ir mūsu darba neatņemama ikdienas sastāvdaļa, kas nodrošina gan darba izpildi, gan efektīvu saziņu. Esmu drošs, ka ikvienam uzņēmējam būtiska ir ērta un vienlīdz ātra informācijas pieejamība un tieši to visu mums sniedz IKT pakalpojumi,” saka Enno Ence, SIA “Milzu!” īpašnieks un zīmola radītājs.
“Bite One IT” patlaban ir viens no nedaudziem uz biznesa klientiem orientētajiem pakalpojumu konceptiem Baltijā un citviet Austrumeiropā, kas sniedz iespēju uzņēmējiem saņemt visus IKT un telekomunikāciju, tostarp mobilo sakaru pakalpojumus pie viena pakalpojumu sniedzēja. Koncepta integrētos IKT pakalpojumus jau šobrīd izmanto Labklājības ministrija, Centrālās statistikas pārvalde, Latvijas Nacionālais arhīvs, “BEREC”, Rīgas Tehniskā universitāte, Rīgas Stradiņa universitāte, “SEB banka”, DPD, “Milzu!”, SIA “Clean R”, SIA “Lido”, SIA “E. Gulbja Laboratorija” u.c. Starp koncepta pieprasītākajiem pakalpojumiem ir datu centra un virtuālo privāto serveru pakalpojumi, mobilā un fiksētā telefonija, Viedais zvanu pārvaldnieks un serveru administrēšana, kā arī datortīklu un IT risinājumu apkalpošana un tehniskās palīdzības nodrošināšana 24 stundas diennaktī u.tml.