Pēc Kaspersky Lab aprēķiniem jūnijā surogātpasta īpatsvars globālajā e-pasta datplūsmā veidoja 71,1%, kas par 1,4% pārsniedz maija rādītāju. Salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi kaitīgo pielikumu īpatsvars ir samazinājies par 1% un veidoja 1,8% no visas e-pasta datplūsmas.
Jūnijā surogātpasta izplatītāji īpaši aktīvi izsūtīja to preču un pakalpojumu reklāmu, pēc kuriem krasi pieaug pieprasījums vasaras mēnešos. Kaspersky Lab speciālisti novēroja daudz lielapjoma e-pastu no tūrisma aģentūrām ar karstu ceļojumu piedāvājumiem un vilinošiem lētu brīvdienu visai ģimenei solījumiem.
Ar vasaras atpūtas tematiku konkurēja tikai gatavu diplomu un sertifikātu piedāvājumi, kas parādījās biežāk sakarā ar eksāmenu laiku skolās un augstskolās. Jūnijā tika konstatēts ievērojams surogātpasta sūtījumu pieaugums ar piedāvājumiem nopirkt viltotus augstākās izglītības atestātus un diplomus, kā arī iegādāties sertifikātus mācībām augstskolā par pazeminātām cenām.
Izmantojot Apple produkcijas arvien pieaugošo popularitāti, surogātpasta izplatītāji aktīvi izsūtīja paziņojumus ar «ābola» izstrādājumu aksesuāru, kā arī fotogrāfiju un citu attēlu uzdrukas uz ierīču pārvalkiem pakalpojumu reklāmu. Interesanti, ka, lai apietu surogātpasta filtrēšanas sistēmu, viņi vēstulei pievienoja īstu Apple jaunumu tekstu un saiti uz ziņu aģentūras mājaslapu.
Jūnijā blēži izmantoja arī citus labi zināmus «trikus» surogātpasta filtru darbības apgrūtināšanai. Kaspersky Lab novēroja vairākus lielapjoma e-pastus ar pakalpojuma Google Translate iespēju izmantošanu surogātpasta saišu apstrādē. Turklāt vēstuļu nosūtītāji beigās pievienoja pēc nejaušības principa ģenerētu burtu kombināciju saites un Google dažādās valstīs piederošu domēnu nosaukumus. Populāra bija arī teksta trokšņu metode — sūtījumu autori vēstules teksta frāzes atdalīja ar juceklīgiem burtu virknējumiem, vienlaikus saglabājot atslēgvārdu lasāmību.
Jūnijā visā pasaulē izplatītā surogātpasta izcelsmes valstu pirmais trijnieks ir palicis nemainīgs. Joprojām ievērojama daļa pasaules liekpasta tika izplatīta no Ķīnas (24%) un ASV (17%). Dienvidkoreja (14%) ir nostiprinājusi pozīcijas trešajā vietā. Turklāt ir palielinājies no katras no šīm trim valstīm nosūtītā surogātpasta īpatsvars.
Kaitīgo vēstuļu īpatsvars veidoja 1,8% no kopējās ziņojumu plūsmas. Tāpat kā iepriekšējā mēnesī, lai piespiestu lietotāju atvērt pielikumu, surogātpasta izplatītāji visbiežāk atdarināja paziņojumus no lieliem uzņēmumiem. Visu valstu vidū pirmo vietu e-pasta antivīrusa nostrādes biežuma ziņā jūnijā ieņēma Krievija ar 29,4% no visām nostrādēm. Tas ir 13 reižu vairāk par iepriekšējā mēneša rādītāju. Šāds ievērojams pieaugums ir saistīts ar vēstuļu skaita palielināšanos, kas ir inficētas ar datortārpiem, jo īpaši jau 2009. gadā bēdīgu slavu ieguvušo Kido, kura funkcijās ietilpst inficētā datora pievienošana robottīklam.
«Ņemiet vērā, ka pat reklāmas surogātpasts var būt apdraudošs, jo ne visi popularizētie pakalpojumi ir likumīgi. Piemēram, viltotu dokumentu, tostarp piedāvāto atestātu un diplomu, izmantošana ir sodāma saskaņā ar likumu, bet mēģinājums iekārtoties darbā ar viltotu diplomu var sagādāt tā īpašniekam nopietnas nepatikšanas līdz pat kriminālatbildībai. Atcerieties, ka neviens sevi cienošs uzņēmums, kas piedāvā kvalitatīvus pakalpojumus un preces, neriskēs ar savu reputāciju, ķeroties pie surogātpasta izplatīšanas,» atgādina Kaspersky Lab vecākā surogātpasta analītiķe Tatjana Ščerbakova.
Ar visu pārskatu par surogātpastu 2013. gada jūnijā var iepazīties tīmekļa vietnē http://www.securelist.com/en/analysis/204792296/Spam_in_June_2013.