Kā skolēni apiet tiešsaistes mācīšanās sistēmu algoritmus, lai iegūtu labākas atzīmes

Pirmdienas rītā Deina Saimona atrada savu 12 gadus veco dēlu Lazāru raudam. Viņš bija pabeidzis pirmo testu savai septītās klases vēstures stundai, kuru viņam bija jāveic tiešsaistes virtuālās mācīšanās platformā Edgenuity. Viņš bija saņēmis 50 punktus no 100. Tā nebija parasta zināšanu pārbaude – tā bija viņa reālā gala atzīme.

Tas nozīmē, ka viņam būs jāsaņem pilni 100 punkti par visiem pārējiem testiem, lai iegūtu sekmīgu gala atzīmi. Zēns un viņa māte bija pilnībā sašutuši.

Sākumā Deina mēģināja mierināt savu dēlu, sakot ka daži skolotāji iesākumā audzēkņus vērtē ļoti skarbi, taču Lazārs paskaidroja, ka viņš pēc atbilžu iesniegšanas ir saņēmis atzīmi mazāk nekā sekundes laikā. Skolotājs nevarētu tik īsā laikā izlasīt viņa atbildi. Tātad viņas dēlu vērtēja algoritms.

Saimona noskatījās, kā viņas dēls veic vairākus uzdevumus. Viņa izpētīja pareizās atbildes, kuras Edgenuity atklāja beigās. Sieviete secināja, ka Edgenuity AI meklēja konkrētus atslēgas vārdus, kurus tas cerēja redzēt studentu atbildēs. Un viņa nolēma to papētīt sīkāk.

Atslēgas vārdu saraksts

Tātad katram īsās-atbildes jautājumam Lazārs raksta atbildi divos garos teikumos, kam seko nedalīts atslēgvārdu saraksts – jebkas, kas šķiet atbilstošs jautājumam. Jautājums ir šāds: “Kāda bija Konstantinopoles atrašanās vietas priekšrocība Bizantijas impērijas varai?” “Tātad, jūs domājat, kādi ir iespējamie atslēgvārdi, kas ar to saistītos? Bagātība, karavāna, kuģis, Indija, Ķīna, Tuvie Austrumi – mēs vienkārši ierakstījām atbildē visus šos vārdus,” skaidro Deina.

Es gribēju atkost šo algoritmu, jo man šķita, ka tas ir vienkāršs veids, kā iegūt labu atzīmi,” sacīja Lazārs. Šādā gadījumā viņš var norakstīt atslēgvārdus no kāda raksta vai videoklipa, uz kuru balstīts konkrētais jautājums.

Acīmredzot ar šo “nesaistīto vārdu virkni” ir pietiekami, lai iegūtu nevainojamu atzīmi par jebkuru īsas-atbildes jautājumu Edgenuity testos.

 Kompānija Edgenuity nesniedz komentārus par šo gadījumu, taču uzņēmuma tiešsaistes palīdzības centrs liek domāt, ka tāds varētu būt šīs mācīšanās platformas dizains. Saskaņā ar šo tīmekļa vietni, atbildes uz noteiktiem jautājumiem saņem 0 punktu, ja tajos nav atslēgvārdu, un 100, ja tajos ir vismaz viens atslēgas vārds. Citi jautājumi nopelna noteiktu procentuālo daļu, pamatojoties uz iekļauto atslēgas vārdu skaitu.

Tā kā COVID-19 dēļ skolas gaitas visā ASV norisinās pilnībā vai daļēji tiešsaistē, daudzi izvēlas paļauties uz dažādām virtuālās izglītības platformām. Edgenuity piedāvā vairāk nekā 300 tiešsaistes klases pamatskolas un vidusskolas skolēniem dažādos mācību priekšmetos. Tās ir veidotas no mācību video un virtuālajiem uzdevumiem, kā arī testiem un eksāmeniem. Edgenuity nodrošina nodarbības un uzdevumu vērtēšanu.

100 punkti par katru uzdevumu

Protams, īso-atbilžu jautājumi nav vienīgais faktors, kas ietekmē Edgenuity vērtēšanas sistēmu – Lazāra nodarbībām ir nepieciešami arī citi atbilžu formāti, tostarp jautājumi ar atbilžu variantiem un viena vārda ievade. Izstrādātājs, kurš pārzina platformu, lēsa, ka īsās atbildes veido mazāk nekā piecus procentus no Edgenuity kursa satura, un vēl astoņi aptaujātie studenti apstiprināja, ka šāda tipa uzdevumi ir mazākumā. Tomēr šīs taktikas izmantošana noteikti ir ietekmējusi Lazāra klases sniegumu – viņš tagad saņem 100 punktus par katru uzdevumu.

Lazārs nav vienīgais, kurš ‘apspēlē’ šo sistēmu. Saskaņā ar uzņēmuma tīmekļa vietni, šo platformu pašlaik izmanto vairāk nekā 20 000 skolu. Arī citi studenti no dažādām vidusskolām apgalvo, ka ir atraduši līdzīgu krāpšanās veidu. Viņi bieži kopē savu jautājumu tekstu un ielīmē to atbilžu laukā, pieņemot, ka tas, iespējams, satur attiecīgos atslēgas vārdus. Kāds students atzina, ka, izmantojot šo triku, visa semestra garumā saņēma gandrīz perfektus rezultātus.

Cits vidusskolas students, kurš pirms dažiem gadiem izmantoja Edgenuity, sacīja, ka ikreiz kad viņš nezināja atbildi, tā vietā viņš ierakstīja ar jautājumu saistītu vārdu kopumu. Metode darbojās diezgan bieži.

Viens students atzinās, ka bez krāpšanās nebūtu nokārtojis savu algebras kursu. Viņš bija spējis atrast precīzu atslēgas vārdu sarakstus vai atbilžu paraugus. Viņš apgalvo, ka deviņās reizēs no desmit, tos ir iespējams atrast internetā. Tā vietā, lai uzskaitītu visus atrastos atslēgas vārdus, viņš mēģināja katrā atbildē iepīt trīs no tiem. (“Jebkuram labam krāpniekam nav mērķis sasniegt perfektu rezultātu,” viņš paskaidroja.)

Mācību algoritma apšmaukšana

Lai arī skolotājiem ir iespēja pārskatīt jebkuru saturu, ko studenti iesniedz, un viņi var mainīt Edgenuity piešķirtās atzīmes, lielākoties studenti atzīst, ka nekad nav redzējuši, ka skolotājs mainītu atzīmi, kuru viņiem piešķīrusi programma.

Savukārt Lazāra māte ir priecīga, ka viņš ir iemācījies apiet izglītības algoritmu – tā noteikti ir noderīga prasme. Bet viņa arī atzīst, ka labās atzīmes neatspoguļo labāku izpratni par viņa kursa materiālu, un viņa uztraucas, ka šādi pasākumi varētu palielināt nevienlīdzību starp studentiem. “Viņš saņem A+, jo viņa vecāki interesējas par šāda veida tehnoloģijām,” viņa teica. “Pretējā gadījumā viņš joprojām saņem F. Ko tas jums stāsta par … digitālo plaisu šajā tiešsaistes mācību vidē?

Saistītie raksti:

http://datuve/raksts/8563/drizuma-tiks-partraukta-dazu-samsung-cloud-funkciju-darbiba/
http://datuve/raksts/8535/ios-google-fotoatteliem-pieejamas-jaunas-video-redigesanas-opcijas/
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us