Izrāviens 2010

Tiem uzņēmumiem, kas krīzes laikā ir padarījuši mājas darbu un nopietni piestrādājuši pie izdevumu optimizācijas un efektivitātes uzlabošanas, patlaban ir īstais brīdis meklēt jaunus attīstības tirgus, lai piedzīvotu jaunu izrāvienu.

To šodien seminārā mazajiem un vidējiem eksporta uzņēmumiem „Trīskāršo savu eksportspēju” atzina eksportspējīgo uzņēmumu konkursa „Izrāviens2010” eksperti. Seminārā piedalījās vairāk nekā 120 uzņēmumu, kas orientējas uz eksporta tirgiem.

Konkursu „Izrāviens 2010”, kā arī eksportspējas celšanas semināru organizēja Lattelecom, sadarbībā ar Swedbank un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, lai sniegtu praktisku padomu un atbalstu mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Pēdējo divu mēnešu laikā Lattelecom, Swedbank un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras eksperti auditēja 10 uzņēmumus, kas uzvarēja konkursā un sniedza konsultācijas par eksporta tirgus izpēti, finanšu atbalsta instrumentiem eksporta darījumos, kā arī telekomunikāciju risinājumiem darbības efektivitātes uzlabošanai.

Uzņēmumi, kas uzvarēja konkursā „Izrāviens 2010”, savu produkciju eksportē uz tādām valstīm kā Somija, Vācija, Zviedrija, Dānija, Taivāna, Vjetnama, Itālija, Lielbritānija, Nīderlande, Beļģija, Ungārija, Lietuva, Igaunija, Horvātija, Norvēģija, Īrija, Polija, Čehija, Slovākija, Turcija, Austrija, Krievija, Baltkrievija, Izraēla, Azerbaidžāna, ASV, Japāna un Koreja. Visi uzņēmumi kopā nodrošina ar darbu 1074 Latvijas iedzīvotājus

„Projekta laikā mums bieži tika vaicāts, kāpēc Lattelecom kaut ko šādu dara, jo konsultācijas, kas tika sniegtas konkursa uzvarētājiem faktiski izmaksātu pāris tūkstošus katram. Vai tiešām Lattelecom nav savtīgas intereses šajā projektā? Ir mums interese- šajā ekonomiski sarežģītajā periodā mēs gribējām izdarīt kaut mazumiņu, lai uzlabotu aktīvu un eksportspējīgu uzņēmumu darbību, jo mūsu interese ir veidot savu biznesu pārtikušā valstī. Pēc mūsu speciālistu vizītēm uzņēmumos, varu secināt, ka Latvijā ir vismaz desmit uzņēmumi, kuri neskatoties uz sarežģītājiem ekonomiskajiem apstākļiem ir gatavi, attīstīties, investēt, prasīt un saņemt palīdzību no telekomunikāciju, finanšu un eksporta speciālistiem un tagad ar šo semināru mēs gribam motivēt arī pārējos Latvijas uzņēmumus, kam ir eksporta potenciāls,” skaidro Lattelecom komercdirektore Kerli Gabriloviča.

Konkursa „Izrāviens” uzvarētāju vidū ir kokapstrādes uzņēmums “Ošukalns” no Jēkabpils, poligrāfijas kompānija “Veiters Korporācija” no Rīgas, Tukumā bāzētā ražotne “Skonto Plan LTD”, metālapstrādes uzņēmums no Rīgas “Vikom”, Jelgavas plastmasas izstrādājumu ražotne “Evopipes”, piena pārstrādes uzņēmums “Smiltenes Piens”, mašīnbūves un metālapstrādes akciju sabiedrība “Sidrabe”, Liepājas zivju pārstrādes uzņēmums “Kolumbija”, plastmasas izstrādājumu ražotājs “Norplast” un mēbeļu ražotne “Ripo fabrika”.

“Iepazīstoties tuvāk ar uzņēmumiem – atlases uzvarētājiem – var redzēt kopīgas tendences. Veiksmīgākos uzņēmumus vieno tas, ka ir padarīti mājas darbi – krīzes laikā nopietni piestrādāts pie izdevumu optimizācijas, darba pārkārtošanas un efektivitātes palielināšanas. Ja šis darbs ir padarīts, tad patlaban ir īstais laiks mainīt domāšanas virzienu un sākt skatīties pēc attīstības iespējām. Un šis darbs jau notiek: uzņēmumi cenšas apgūt jaunus tirgus, piemēram, Krieviju un bijušās NVS valstis. Sagatavoties jaunu tirgu apgūšanas riskiem, savukārt, var palīdzēt banka – ar konsultācijām un piemērotāko bankas produktu izvēli, lai palielinātu starptautisko darījumu drošību. Tāpat ir vērojams, ka ražošanas jaudas sasniedz savu maksimālo punktu un parādās nepieciešamība investēt jaudu palielināšanā – arī šajā jautājumā banka labprāt izskatīs jautājumus par potenciālu kapacitātes palielināšanai,” saka Daniils Ruļovs, Swedbank valdes loceklis, Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs.

„Katram uzņēmumam veicām trīs mērķa tirgu analīzi, balstītu uz pasaules ārējās tirdzniecības statistikas datiem. Domājam, ka šis materiāls rosinās uzņēmumus kritiskāk palūkoties uz esošajiem eksporta tirgiem un ļaus izvirzīt daudz ambiciozākas prioritātes. Protams, visiem interesē noieta tirgus, jaunu klientu atrašanas iespējas. Tādēļ sagatavotajam materiālam esam pievienojuši nozīmīgāko nozaru izstāžu piedāvājumus attiecīgajos mērķa tirgos, kā arī potenciālo klientu sarakstus. Ceram, ka mūsu sniegtās rekomendācijas uzņēmumi jau tuvākajā nākotnē sekmīgi izmantos. „- stāsta Aija Jaunzeme, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Ārējās tirdzniecības veicināšanas departamenta direktore.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us