Plašsaziņas līdzekļos izskanējusī informācija, ka tā dēvētais jaunais „dienesta auto nodoklis” nav radījis papildus pieprasījumu pēc GPS navigācijas iekārtām iespējams ir patiess, taču tai pat laikā nekorekts. Tas tādēļ, ka GPS navigācijas iekārtas nekādi nav saistītas ar „dienesta auto nodokli”, jo nenodrošina uzņēmumiem nepieciešamo datu glabāšanas funkciju. Uz minēto nodokli attiecas GPS maršruta kontroles sistēmas, tādas kā „Mapon”, pēc kuras pieprasījums pēdējās dienās ir dubultojies tieši „dienesta auto nodokļa” iespaidā.
Jaunais transportlīdzekļu nodokļu likums nosaka, ka komersanta pienākums ir saglabāt maršruta kontroles sistēmas ierakstu datus (elektroniskā vai izdrukas formā) likumā „Par grāmatvedību” noteiktajos termiņos un pēc pieprasījuma uzrādīt tos Valsts ieņēmumu dienestam. Šādas maršrutu kontroles sistēmas ierakstu saglabāšanu un izdruku nenodrošina GPS navigācijas iekārtas, bet gan GPS maršruta kontroles sistēma, kas sastāv no speciālas GPS iekārtas un lietotājam pieejamas programmatūras.
Viena no vadošajām šāda GPS maršruta kontroles sistēmām Latvijā „Mapon” visus datus par auto nobraukto maršrutu sūta „pa gaisu” no iekārtas uz serveri, kas šo informāciju apstrādā un attēlo lietotājam internetā bāzētā programmatūrā. Pakalpojuma ietvaros visa auto maršrutu vēsture tiek glabāta vairākus gadus un pieejam jebkurā brīdī, kā arī jebkurā vietā, kur pieejams internets. Mapon transporta kontroles sistēma ietver sevī ne tikai maršruta kontroles un uzskaites iespējas, bet daudzus citus vadības rīkus, piemēram, brīdinājumu saņemšanu par auto nesankcionētu lietošanu, degvielas kontroli, maršrutu plānošanu un citus.
Mapon ir viena no Latvijas tirgū visilgāk esošajām auto maršruta kontroles sistēmām, kuru lieto vairāk nekā 3500 auto, no kuriem trešdaļa ir vieglie transporta līdzekļi. Mapon izstrādātājs un uzturētājs ir SIA „Izseko”.