11.februāris – vienotā ārkārtējo notikumu numura „112” diena

Latvijā ar dažādiem pasākumiem katru gadu 11.februārī tiek atzīmēta „112 diena”, jo šis datums veido vienoto ārkārtējo notikumu numura „112”. Latvijā vienoto ārkārtējo notikumu tālruņa „112” darbību nodrošina Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD). Ik dienas dienests saņem ap 5000 zvanu, bet gadījumos, ja, piemēram, ir vētra, šis skaits var pat vairākas reizes pieaugt.

VUGD 11.februārī plkst.11.00 aicina žurnālistus uz preses konferencēm visos reģionālajos sakaru punktos, kur varēs iepazīties ar to darbu, uzzināt, kā notiek zvanu pāradresācija, kas būtu jāzina ikvienam iedzīvotājam, kuram nepieciešama operatīvo dienestu palīdzība.

Preses konferences notiks:
– Rīgā, Centrālajā sakaru punktā (ieeja no Latvijas ugunsdzēsības muzeja), Hanzas ielā 5;
– Valmierā, VUGD Vidzemes reģiona sakaru punktā, Tērbatas iela 9;
– Jelgavā, VUGD Zemgales reģiona sakaru punktā, Dobeles iela 16;
– Daugavpilī, VUGD Latgales reģiona sakaru punktā, Rīgas iela 1/3;
– Liepājā, VUGD Kurzemes reģiona sakaru punktā, Ganību iela 63/67.

Preses konferencē visos reģionos piedalīsies VUGD reģionālo brigāžu komandieri, sakaru punktu priekšnieki un mobilo operatoru Tele2, LMT un Bite pārstāvji. Preses konferencē VUGD Vidzemes reģiona sakaru punktā piedalīsies arī VUGD priekšnieka vietnieks pulkvedis Māris Ziemelis, savukārt preses konferencē VUGD Kurzemes reģiona sakaru punktā – VUGD priekšnieka vietnieks Aldis Lieljuksis.

Kaut arī vienoto bezmaksas ārkārtējo notikumu tālruņa numuru „112” Eiropas Savienībā ieviesa jau 1991.gadā, bet Latvijā tas darbojas kopš 1997.gada, ne visi eiropieši un Latvijas iedzīvotāji) ir informēti par šo pakalpojumu. Kā liecina ES pētījums – Latvijā tikai apmēram trešā daļa no iedzīvotājiem zina, kā izsaukt operatīvos dienestus. Tādēļ, atsaucoties uz VUGD aicinājumu un rūpējoties par savu klientu drošību, šogad mobilo tālruņu operatori LMT un Tele2 visiem saviem klientiem uz mobilajiem tālruņiem nodrošinās atgādinājuma īsziņas nosūtīšanu, ka gadījumos, ja cilvēkam ir nepieciešama operatīvo dienestu – ugunsdzēsēju glābēju, policijas vai mediķu palīdzība, jāzvana uz numuru „112”. Savukārt mobilā operatora Bite klienti tiks informēti viņu mājas lapā, kur būs pieejamāka plašāka informācija par sazvanāmajiem operatīvajiem dienestiem Latvijā un gadījumiem, kad uz tiem jāzvana. Ņemot vērā, ka Tele2 un LMT ir ļoti liels abonentu skaits un visiem īsziņas nav iespējams izsūtīt vienas dienas laikā, tad cilvēki īsziņas saņems sākot no 11. februāra.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us