Norton LifeLock un Avast apvienojas darījumā, kura vērtība pārsniedz 8 miljardus ASV dolāru. Darījuma rezultātā Norton Lifelock iegādāsies visas Avast akcijas un izveidos daudz lielāku kiberdrošības firmu.
“Izmantojot šo kombināciju, mēs varam stiprināt mūsu kiberdrošības platformu un padarīt to pieejamu vairāk nekā 500 miljoniem lietotāju,” saka NortonLifeLock izpilddirektors Vincents Pilette. “Mums būs arī iespēja vēl vairāk paātrināt inovācijas, lai transformētu kiberdrošību.”
Kombinācijai vajadzētu radīt antivīrusu produktus, kas ietver priekšrocības, ko sniedz Avast koncentrēšanās uz privātumu un NortonLifeLock pieredze identitātes jomā, laikā, kad kiberdrošība ir kritiska gan patērētājiem, gan uzņēmumiem.
Izspiedējvīrusu (angļu – ransomware) skaits pieaug, un jauni augsta līmeņa uzbrukumu gadījumi notiek katru nedēļu. Piemēram, šīs nedēļas sākumā izspiedējvīrusa uzbrukums skāra Taivānas datoru aparatūras ražotāju un izplatītāju “Gigabyte”.
Šie uzbrukumi bieži var izraisīt piegādes ķēdes uzbrukumus, izspiedējvīrusu incidentus vai ļaunprātīgu programmatūru, kas ietekmē arī parastos patērētājus. Hakeriem 2017. gadā izdevās noslēpt ļaunprātīgu programmatūru sistēmas tīrītāja utilītā CCleaner, un patērētāji bieži kļūst par upuriem, kad tiek nopludinātas kredītkaršu un personiskās informācijas datubāzes.
Avast, kas tika dibināts Čehijā, jau 11 gadus rada programmatūru patērētājiem un mazajiem uzņēmumiem, un pirms pieciem gadiem iegādājās AVG. NortonLifeLock ir bijusī Symantec patērētāju puse, jeb tas, kas palika pāri no šīs kompānijas, kad Broadcom pirms diviem gadiem iegādājās Symantec uzņēmuma drošības biznesu. Norton antivīruss dažādās formās pastāv kopš 1991. gada, un tas ir bijis populārs risinājums patērētājiem jau 30 gadus.