Viena no 70. gadu veiksmīgākajām rallija automašīnām bija Lancia Stratos. Šis modelis tika saražots limitētā skaitā – 492 eksemplāros. Rallija trasēs nebija konkurentu, kuri spētu stāties pretī izcilajiem Lancia spēkratiem. Tolaik Stratos ieradās moderni nokomplektēts un gadu gaitā tas iemantoja neviltotu leģendas statusu.
Tagad Stratos ir atgriezies, bet tikai vienā eksemplārā! Astoņu gadu garumā pie šī spēkrata atdzimšanas strādāja Kriss Hrabaleks (Chris Hrabalek) un diezgan droši var sacīt, ka viņa neatlaidīgais darbs ir vairāk kā iespaidīgs. Bildēs redzamais automobilis pagaidām ir vienīgais pasaulē, jo tas pēc speciāla pasūtījuma veidots vācu uzņēmējam, miljonāram Maiklam Štošekam (Michael Stoschek). Stratos uzstādīts, uzlabots 4,3 litru V8 Ferrari F430 Scuderia dzinējs ar 540 zirgspēku jaudu. Paātrinājums līdz 100 km/h ilgst vien 3,3 sekundes, bet maksimālais ātrums sasniedz 320 km/h. Šos iespaidīgos rādītājus lielā mērā ietekmējis automašīnas smalkais svars – tikai 1247 kilogrami.
Automobiļa dizainu veiksmīgi nostrādāja itāļu auto dizaineru kompānija Pininfarina. Lai arī tas neizceļas ar spilgtu dizainu, itāļu mērķis nebija radīt kosmisku izskatu, bet mūsdienīgu, sportisku ārieni, kurā saskatāmas saknes ar leģendāro radinieku. Šis projekts Štošekam ir izmaksājis vairāk nekā 3 miljonus latu, bet kungam tas ir grandiozs sapņu piepildījums.
Pēdējā bildē un zemāk redzamajā video redzams Maikls Štošeks pie sava 2010. gada Lancia Stratos
[img]http://datuve/images/upload/20101202011453.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101202011507.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101202011520.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101202011534.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101202011546.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101202011600.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101202011612.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101202011703.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101202011624.jpg[/img]
[img]http://datuve/images/upload/20101202011637.jpg[/img]