Tesla autopilots izglābis Ziemeļkarolīnas štata bijušā policista Breta Pītersa dzīvību. Tesla drošības aprīkojums kārtējo reizi pierādījis savu noderīgumu, paglābjot Pītersu no frontālas sadursmes.
“Sākotnēji paskatījos lejup, lai redzētu, kas notiek ar mašīnu un kāpēc tā reaģē, un kāpēc tā bremzē. Kad pacēlu galvu, es savā joslā ieraudzīju transportlīdzekli un, pirms paguvu pat uzlikt kāju uz bremzes, auto jau bija sācis mainīt joslas”, stāstīja Brets Pīterss.
Autopilots darbojas kā papildu acu pāris šoferim, un šī opcija jau vairākas reizes ir izrādījusies noderīga. Šo atgadījumu paredzēja Tesla iebūvētās kameras. Tām ir 360 grādu redzes lauks, kas sniedz plašu informāciju un datus vadītājam un elektromobīļu izstrādātājiem.
Autopilota kameras bija spējīgas saredzēt pretī braucošo transportlīdzekli pirms vadītāja. Tādā veidā automobilis spēja noreaģēt daudz ātrāk nekā vadītājs un mainīt joslas, lai novērstu frontālu sadursmi ar citu transportlīdzekli.
Tesla autopilots rīkojās līdzīgi cita incidenta laikā Lielbritānijā, kurā bija iesaistīti divi Model X SUV un krītošs koks. Divi Model X vadītāji brauca vētras laikā, un viņiem priekšā sāka krist 400 gadus vecs ozols. Tesla īpašnieki brauca pa pretējām joslām, virzoties viens otram pretī, un koks krita viņiem tieši pa vidu.
Šoferi nespēja pietiekami ātri reaģēt, lai apstātos, un koks piezemējās viņiem virsū. Autopilots reaģēja laicīgi, pielietojot savas automātiskās avārijas bremzes. Model X transportlīdzekļi apstājās tieši pirms koka krišanas, un abu auto priekšas tika sabojātas. Taču visi, kas atradās iekšā, palika dzīvi. Ja nebūtu autopilota straujās reakcijas, tad, visticamāk, koks būtu uzkritis auto jumtiem vai arī, mēģinot izvairīties, tie būtu saskrējušies viens ar otru.
Tesla ir aprīkota ar astoņām kamerām, un tā ir tikai daļa no autopilota funkcijām. Papildus kameru komplektam Tesla autopilots izmanto arī radaru, 12 ultraskaņas sensorus un GPS.
Autopilots būtībā ir iebūvēta vadītāja atbalsta sistēma, kuras galvenais mērķis ir noturēt cilvēkus drošībā. Tas tiek panākts ar Tesla Hardware 3.0 palīdzību.
Tesla Hardware 3.0 dators būtībā darbojas kā cilvēka smadzenes. Tas saņem informāciju no iebūvētajām kamerām un citām datu vākšanas tehnoloģijām. Bez kamerām, radara un ultraskaņas sensoriem, unikāla sensoru aparatūra ir uzstādīta arī Tesla stūrē un pedāļos. Visa šī informācija tiek sūtīta uz Hardware 3.0, ko savukārt izmanto Tesla neironu tīkls (Neural Net) .
Neural Net māca autopilotam par drošības pasākumiem, kas jāzina, lai pasargātu autovadītājus. Savāktie dati tiek dalīti ar visiem Tesla spēkratiem, tāpēc Pītersa Tesla zināja visu, kas tai jādara, lai izvairītos no frontālas sadursmes – palēnināt gaitu un nomainīt braukšanas joslu.