Pasaulē visdīvainākais hibrīds – Koenigsegg Gemera

Ir zināms, ka zviedru superauto izgatavotāji Koenigsegg ir izveidojuši smieklīgus, ierobežota apjoma, augstas veiktspējas automobiļus. Viens no tiem ir, absurdais 1500 zirgspēku Regera, kas arī ir hibrīds. Otrs ir pagājušā gada hits – 483 km/h “raķete” – Jesko. Viņu jaunākais izgudrojums, Gemera, paceļ absurdumu citā līmenī. Transporta emisiju ziņā tas nebūs tāds pats kā, teiksim, Toyota Rav4 hibrīds, Chevrolet Volt vai jebkurš elektroauto, bet tas ir aizraujošs mūsdienu autobūves tehnoloģiju elements.

Gemera hibrīda piedziņa sastāv no trim elektromotoriem un trīscilindru iekšdedzes dzinēja, kas, kā apgalvo Koenigsegg, darbojas ar atjaunojamo degvielu. (Kompānija trīs cilindru dzinēju dēvē par “Tiny Friendly Giant Engine”.) Visas četras šīs jaudas vienības ir sagrupētas ap Gemera aizmugurējo asi. Taču superauto joprojām ir pilnpiedziņas mašīna. Kompānija to paveica, izmantojot tiešās piedziņas sistēmu, kas stiepjas no automobiļa aizmugures līdz priekšējai asij.

Piedziņa ir papildinājums tam, ko Koenigsegg izmantoja modelī Regera, bet tas tiešām ir kaut kas, pie kā pieturēties. Katram aizmugurējam ritenim ir 500 zirgspēku elektromotors, starp kuriem atrodas 600 zirgspēku dzinējs. Trešais, 400 zirgspēku elektromotors atrodas priekšā un ir piestiprināts pie kloķvārpstas, kas dzen priekšējos riteņus. Un tieši aiz šiem priekšējiem riteņiem (un atrodas zem tiešās piedziņas sistēmas) ir 800 voltu, 15 kWh akumulatoru bloks, no kura elektromotori iegūst savu jaudu.

Šī mežonīgā hibrīda dzinējam ir vairākas priekšrocības. Viena no tām, kā kompānija Koenigsegg apgalvo, ir tas, ka viena pārnesuma tiešās piedziņas uzstādījums ļauj automobilim sasniegt savu neticamo veiktspēju ar augstāku efektivitāti un mazāku svaru nekā “jebkurš cits hibrīda risinājums”. Rezultāts ir auto, kas var nobraukt līdz pat 1000 kilometriem pirms nepieciešamības uzlādēties vai uzpildīt degvielu. Ātrumu no 0 līdz 100 km/h tas sasniedz 1,9 sekundēs.

Izmantojot aizmugurējiem riteņiem paredzētus motorus un atvērtus diferenciālus (ar hidraulisku sajūgu) priekšējiem riteņiem, Gemera spēj nodrošināt griezes momentu, kas dod dinamisku jaudas apjomu atsevišķiem riteņiem. Tas palīdz vājā saķerē un augstas veiktspējas situācijās. Un, ja jums ir 1700 zirgspēki, ar kuriem spēlēties, jūs droši vien vēlaties būt drošs, ka automobilis var atbilstoši reaģēt uz iespējami daudzām jūsu komandām.

Hibrīdu dzinēji parasti ir masīvi un neizdevīgi, īpaši tāpēc, ka tik daudzi no tiem ir projektēti tā, lai tie ietilptu automašīnās, kas sākotnēji bija paredzētas tikai iekšdedzes dzinējiem. Tā kā tādi uzņēmumi kā Koenigsegg projektē savus automobiļus no nulles, vienmēr ir interesanti redzēt, ko ir iespējams paveikt ar tehnoloģijām, un arī iztēloties, kā citi autoražotāji varētu kaut ko iemācīties no tā visa.

Kas attiecas uz pārējo automašīnu, tā ir tikpat dīvaina kā hibrīddzinējs, kas to vada. Tā ir Koenigsegg pirmā četrvietīgā mašīna, kas liek iztēloties smieklīgu vīziju, ka ģimene varētu sakravāties šajā 1700 zirgspēku automašīnā, lai dotos uz pārtikas veikalu. Sēdekļiem ir memory putas, kas iešūtas ādā vai Alcantara tekstilā. Ir divi bezvadu viedtālruņu lādēšanas paliktņi. Lielie, izvirzītie 13 collu skārienekrāni ir saderīgi ar Apple CarPlay. Uz priekšējā paneļa ir 360 grādu kamera, kas kaut kādu iemeslu dēļ rotē gaisā. Un, tā kā Gemera izmanto kameras, nevis sānskata spoguļus, katrā sānā ir pa ekrānam, kas piedāvā vadītājam skatu uz cilvēku, kuru viņš tikko atstājis putekļos.

Koenigsegg to sauc par “pasaulē pirmo Mega-GT” (Grand Tourer), un – kāpēc gan ne? Tāpat kā kompānijas pārējie ražojumi, arī modelis Gemera ir vienkārši neticams un smieklīgs, tādēļ to var saukt kā vien ienāk prātā. Lielākajai daļai no mums nekad nebūs iespēja vadīt kādu no 300 izgatavotajiem auto, nemaz nerunājot par iespēju, iegādāties kaut ko tik retu. Taču vienmēr ir jautri redzēt, ko cilvēku grupa spēj panākt, apejot ierobežojumus, ar kuriem saskaras tradicionālie autoražotāji.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

One Response

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us