Jaunais Audi Q4 E-Tron ar paplašinātās realitātes ekrānu

Audi Q4 E-Tron

Audi ir atklājis to, kāds izskatīsies firmas nākamais elektroauto Q4 E-Tron, un kādas jaunas un modernas tehnoloģijas tas piedāvās. Uzsvars tiek likts uz paplašinātās realitātes (AR) displeju, kas atradīsies vadītāja acu priekšā. Tas piedāvās plašāku redzes lauku, precīzas un uzlabotas animācijas. Daži piemēri, kādās situācijās tas varētu tikt izmantots:

  • AR sistēma, novieto sarkanu līniju virs joslas marķējuma, lai autovadītājs zinātu, kad viņš atrodas pārāk tuvu kādai no joslas malām; 
  • Animācija, kas iezīmē priekšā braucošo automašīnu, izmantojot adaptīvo kruīza kontroli;
  • Detalizēta navigācija, kas vadītāja redzes laukā izvieto spilgti zilu bultiņu.

Audi Q4 E-Tron

Kompānija skaidro, ka jaunā AR sistēma uztver vairāk nekā 1000 signālus no sensoriem, kas izvietoti uz Q4 E-Tron, lai precīzi saprastu, kur novietot šos AR elementus – un lai saglabātu tos vietā, pat ja vadītājs brauc pa bedrainu ceļu.

Audi Q4 E-Tron

Viena lieta ir tad, ja neliels displejs parāda statisku informāciju, piemēram, automašīnas pašreizējo ātrumu. Tiklīdz redzes laukam tiek pievienoti dažādi dinamiski attēli, kļūst patiešām svarīgi pielāgot šos elementus tā, lai tie tiešām saplūstu ar reālo pasauli, pretējā gadījumā tie varētu novērst braucēja uzmanību.

Audi Q4 E-Tron
Audi Q4 E-Tron

Tomēr, cik precīza būs šī sistēma, nav zināms. Uzņēmums pašreiz piedāvā tikai dažas simulētas AR displeja animācijas. Būs vien jāgaida līdz Q4 E-Tron iznākšanai aprīlī un līdz brīdim, kad cilvēki sāks vadīt jaunos Audi elektroauto modeļus, lai saprastu, cik labi AR sistēma darbojas praksē.

Q4 E-Tron papildaprīkojumā ietilpst arī lielākais skārienjutīgais ekrāns, kāds jebkad ir bijis pieejams Audi automašīnās. Tā izmērs pa diagonāli ir 11,6 collas. Standarta ekrāni parasti ir 10,1 collu lieli, turklāt aiz stūres arī atrodas ekrāns – 10,25 collu liels.

Arī Q4 E-Tron stūre ir jauna, un Audi ir iemainījis fiziskās pogas pret skārienjutīgām izgaismotām pogām. Lai simulētu pogas nospiešanas sajūtu, tiek izmantota haptiskā tehnoloģija.

Q4 E-Tron ir trešais jaunums Audi pilnībā elektriskajā transportlīdzekļu klāstā, taču tas būs pirmais, kuru darbina mātes uzņēmuma Volkswagen modulārā “MEB” platforma. Šī pati platforma ir pamatā VW ID elektrisko transportlīdzekļu klāstam, kā arī gaidāmajai Sportback Q4 E-Tron SUV versijai.

Audi Q4 E-Tron

Jaunais Q4 E-Tron būs 4590 mm garš, 1865 mm plats un 1613 mm augsts, un, pēc kompānijas teiktā, šie izmēri to iekļauj “lielāko kompakto SUV segmentā”. Tas kopumā ir tikai nedaudz mazāks nekā oriģinālais E-Tron un Tesla Model Y.

Saistītie raksti:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

One Response

  1. Visas tehnoloģijas un iekārtas kļūst arvien sarežģītākas! It kā no vienas puses cenšas visu padarīt vienkāršāku cilvēka ikdienai, bet no otras puses ir ļoti daudz jāmācās, lai sāktu šos jaunumus izmantot ikdienā, kā arī pie visa jaunā ir jāpierod. Manuprāt, AR sistēma tikai traucēs autovadītājam un novērsīs uzmanību, pat ja būs reālistiska.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us