Kaspersky Lab speciālisti ir izanalizējuši surogātpasta izplatītāju darbību 2011. gada augustā. Tā kā vasarā ir mazāk pasūtījumu nekā parasti, surogātpasta izplatītāji vairāk pievērsās partneru programmām un pastiprinātai pašreklāmas izsūtīšanai. Pēdējam vasaras mēnesim bija raksturīgi tradicionālie masu sūtījumi par ramadānu un 1. septembri, kā arī ievērojams mēstuļu kaitīgo pielikumu skaita pieaugums. Turklāt hakeri izmantoja gan vecos, pārbaudītos trikus, gan jaunas, interesantas lietotāju apmānīšanas metodes.
Augustā atkal pieauga mēstuļu skaits ar kaitīgajiem pielikumiem, sasniedzot 5,9% no visas surogātpasta plūsmas. Turklāt šķiet, ka hakeri negrasās gulēt uz lauriem un pastāvīgi meklē jaunas metodes, kā pievērst uzmanību saviem sūtījumiem. Agrāk liela daļa mēstuļu kaitīgo pielikumu tika izplatīta kā «erotiskas fotogrāfijas» no «meitenēm, kas vēlas iepazīties» vai «skandalozas slavenību fotogrāfijas», bet tagad kibernoziedznieki cenšas maskēt mēstules par dažādiem oficiāliem paziņojumiem vai lietišķo saraksti. Piemēram, augustā tika reģistrētas mēstules, kas bija maskētas par ASV policijas, lielāko pasta uzņēmumu UPS, FedEx, DHL un citu paziņojumiem. Tās visas saturēja kaitīgos pielikumus.
Pēdējā vasaras mēnesī tradicionāli tiek izplatīti 1. septembrim veltīti sūtījumi. Šo mēstuļu lielākā daļa reklamē skolēniem domātas preces. Vienā no lielapjoma sūtījumiem tika piedāvāts iegādāties dažādas preces bērnu attīstībai. Šogad augusts sakrita ar musulmaņu svēto gavēņa mēnesi ramadānu. Uzreiz vairāki masu sūtījumi reklamēja «pareizo» ēdienu, kā arī restorānu, kas strādā naktī, tas ir, laikā, kad musulmaņi svētajā mēnesī drīkst ēst.
Kaspersky Lab eksperti atzīmē, ka pagājušajā mēnesī nav mainījies to valstu, no kurām tiek izplatīts visvairāk surogātpasta, saraksta pirmais četrinieks un tajā joprojām ietilpst Indija (15,6%), Indonēzija (11,7%), Brazīlija (9,24%) un Peru (6%).
Augustā par surogātpasta tematisko kategoriju līderi kļuva rubrika «Surogātpasta izplatītāju pakalpojumu reklāma» – šādu mēstuļu īpatsvars Runetā palielinājās gandrīz par 5%. Vienlaikus turpina pieaugt saistīto programmu surogātpasta daļa Runetā.
«Kopumā šīs ir vasaras mēnešiem parastas tendences — atvaļinājumu laikā surogātpasta izplatītāji, kas saņem mazāk savu klientu pasūtījumu, pāriet uz viņiem izdevīgajiem saistīto programmu un pašreklāmas sūtījumiem,» secina Kaspersky Lab vadošā surogātpasta analītiķe Marija Namestņikova. «Mūsu prognoze par vasarai raksturīgajām pārmaiņām ir pilnībā piepildījusies.»
Ar visu pārskatu par surogātpasta izplatītāju darbību 2011. gada augustā var iepazīties tīmekļa vietnē [url=http://www.securelist.com/ru/]www.securelist.com/ru[/url].