Pēc desmit mēnešus gara ASV federālās komisijas sakaru jautājumos (FCC) izmeklējuma kompānija Verizon oficiāli atzina, ka vairāku gadu garumā piestādīja saviem mobiliem klientiem nepareizus rēķinus. Kļūdas kopējā summa sastāda desmitus miljonus dolāru.
Verizon arī apsolīja atgriezt lieko naudu cietušajiem, kuru skaits sasniedz apmēram 150 milj. cilvēku. Tiem, kuri līdz šodienai ir kompānijas klienti, tiks piedāvāts kredīts uz atbilstošu summu, bet bijušajiem klientiem tiks nosūtīts pasta čeks. Kā apgalvo kompānijā, vairākumā gadījumu tiks atgriezti no 2 līdz 6 dolāriem, kaut arī daži klienti saņems kredītus vai čekus par lielām summām.
[img]http://datuve/images/upload/20101006201657.jpg[/img]
Tiek ziņots, ka kļūdaini aprēķini skāra tikai lietotājus, kuru tarifu plāni neņem vērā nodoto datu apjomu. Gadījumos viedtelefona programmnodrošinājums ierosināja datu pārraidi, kaut arī lietotājam nebija šādas vēlmes. Dažreiz lietotāji paši kļūdaini spieda uz mājas lapu adresēm, kuras ir mobilā programmnodrošinājuma interfeisā. Tas viss sekmēja $1,99 rēķinu: tieši šadu summu Verizon pieprasa par katru pilnu vai nepilnu datu megabaitu.
Komisija izteica apmierinātību sakarā ar to, ka “Verizon piekritis atlīdzināt zaudējumus saviem klientiem”, tomēr atstāja atklātu jautājumu par to, kāda iemesla dēļ kompānija vilcinājās ar šo lēmumu divus gadus. Tapat FCC apsolīja turpināt izmeklēšanu, lai saliktu visus punktus uz “i”; netiek izslēgta iespēja uzlikt Verizon papildus sodus.
Kā avots izmantotas The New York Times un Verizon Wireless.