Kalnaini un mežaini apvidi, gar teritoriju tek upe, mājai ir skārda jumts – ir daudz iemeslu, kāpēc telefonā var būt vājš savienojums. Tehnoloģiju speciālisti apliecina, ka, saskaroties ar savienojuma problēmām, katra situācija jāvērtē individuāli, jo no tā var būt atkarīgas problēmas risināšanas metodes.
Apskatīsim biežākos cēloņus, kāpēc ierīcē ir vājš interneta vai sakaru savienojums, un sniegsim padomus, kā tos novērst.
1. iemesls: vājš savienojums apgabala specifikas dēļ
Mobilie sakari darbojas uz radioviļņiem, un to stiprumu nosaka tas, cik šķēršļu atrodas starp lietotāju un tuvāko bāzes staciju. Ja viļņu izplatīšanās ceļā atrodas kalnaini apgabali, meži vai ūdenstilpes, savienojums pasliktinās. Turklāt to var ietekmēt ar dabu nesaistīti teritoriālie traucējumi. Piemēram, pierobežas pašvaldībās savienojums ir vājāks, jo valsts operatorus ierobežo starpvalstu līgumi par staciju blīvumu, atļautajām frekvencēm un raidītāja jaudu.
Ko darīt?
Mežos, kalnainos apvidos vai apvidos, kas atrodas tālāk no bāzes stacijām, interneta savienojumu var uzlabot, pastiprinot ārējo 4G signālu. Šim nolūkam tiek izmantotas papildu ierīces – ēkas ārpusē tiek piestiprināts speciāls modems, kurā tiek ievietota SIM karte vai ārējā antena. Tiesa, ja neizdodas veikt arī balss sakarus, tad nepieciešami sakaru retranslatori-pastiprinātāji. Šādas iekārtas vēlams iegādāties no operatoriem – tādā veidā tās būs patiešām drošas un tās uzstādīšanai nebūs nepieciešama papildu Regulatora atļauja.
2. iemesls: māja bloķē savienojumu
Dažkārt šķēršļi labai komunikācijai rodas ne tikai dabā, bet arī mājās. Šeit tas var būt vājāks biezu sienu, metāla jumta, izolācijā izmantoto metālu saturošo plēvju vai vienkārši lielās mājas platības dēļ. Šo iemeslu dēļ savienojums var darboties nevienmērīgi – piemēram, tikai tad, kad logi ir atvērti vai ne visās telpās.
Ko darīt?
Vispirms pārbaudiet savu pašreizējo interneta ātrumu un uzziniet, kāds ir maksimālais ātrums, ko piedāvā jūsu interneta pakalpojuma sniedzējs. (Interneta ātrumu var noteikt dažādās tam paredzētās mājaslapās, piemēram, speedtest.net). Tas arī ļauj pārbaudīt, kur atrodas tuvākā bāzes stacija, un attiecīgi mainīt Wi-Fi modema atrašanās vietu mājās. Ja tas nepalīdz un interneta pieslēgums nav pietiekami labs ēkas īpatnību dēļ, tad visticamāk iekštelpās būs nepieciešams papildus modems.
3. iemesls: pēkšņs slodzes pieaugums
Dažreiz savienojuma stiprumu var ietekmēt pēkšņs bāzes staciju slodzes pieaugums. Parasti operatori jau iepriekš plāno, kurās teritorijās būs nepieciešams jaudīgāks pieslēgums – jaunizveidotos mikrorajonos vai lielākās pulcēšanās vietās. Bet dažreiz slodze palielinās pēkšņi. Piemēram, pandēmijas laikā nepieciešamība paplašināt stacijas ir ievērojami palielinājusies. Pilsētu centros plānoto platību vietā, tika uzlabots savienojums guļamrajonos, kur karantīnas laikā notika darbs un mācības.
Ko darīt?
Ja iepriekš neesat sūdzējies par pieslēgumu savā mājā vai lauku mājā un tas ir pasliktinājies pēkšņi, sazinieties ar pieslēguma nodrošinātāju. Tad tiks izvērtēts, kas konkrētajā jomā varēja radīt šādas izmaiņas. Varbūt apgabalam vienkārši jāpaplašina tīkla jauda ar jaunām frekvencēm vai jāatjaunina programmatūra. Šāda problēma parasti tiek atrisināta dažu nedēļu laikā. (Pēc pieredzes varu teikt, ka savienojuma uzlabošanas process būs raitāks, ja par šo problēmu operatoram piezvanīs un pasūdzēsies arī citi ģimenes locekļi vai tuvumā esošie kaimiņi, kuriem ir tāds pats pieslēgums. Tā teikt – jo vairāk neapmierinātu klientu, jo ātrāk problēma tiek atrisināta).
4. iemesls: vaina nav savienojumā, bet gan ierīcē
Ar katru gadu kļūst arvien vairāk frekvenču un tehnoloģiju, kas ar tām strādā. Tādējādi ierīču ražotājiem gandrīz vienāda izmēra viedtālruņos jāievieto arvien vairāk sakaru antenu un jāoptimizē tās. Tāpēc mobilie tālruņi vai planšetdatori nesaņem savienojumu tādā pašā veidā. Tomēr ne vienmēr jauni modeļi šajā ziņā ir progresīvāki – dažkārt ražotāji vairāk pievērš uzmanību ierīces dizainam vai citām tās tehnoloģijām, nevis antenas jutībai.
Ko darīt?
Ja jums ir aizdomas, ka savienojumu vājina pati ierīce, veiciet vienkāršu pārbaudi. Novietojiet divus dažādus viedtālruņus vienu otram blakus un pārbaudiet to ekrānos redzamo savienojuma stiprumu. Izmēģiniet tās pašas darbības arī dažādos tālruņos vai tālrunī un planšetdatorā. Ja savienojums ir vājš tikai vienā ierīcē, visticamāk, tas ir problēmas cēlonis.
- Īpaši noderīgs rīks: kā vadīt citu datoru, izmantojot Google Chrome?
- 5 noderīgi pārlūkprogrammas paplašinājumi, kas vienkāršo interneta darbības
- Kā aizsargāt bērnus tiešsaistē, kad jūs neesat blakus — gudri risinājumi piedāvā vecākiem atbildi
- Kā ātri uzzināt datora parametrus, neizmantojot citas programmas
- Ko par mums stāsta tiešsaistes meklējumu vēsture?