Itāļu laikraksts La Repubblica paziņoja, ka Google korporācija jau ilgu laiku nodarbojas ar Newspass servisa izstrādi, ar kura palīdzību laikrakstu un žurnālu izdevēji varētu nodarboties ar maksas satura realizāciju.
La Repubblica apgalvo, ka servisa palaišana notiks tuvāk uz gada beigām, un pašlaik Google rīko pārrunas ar izdevējiem ar sadarbības nosacījumu konkretizēšanas mērķi.
Patērētāji ienāks dažādās informācijas mājas lapās ar vienu lietotājvārdu, bet ziņu resursi būs gatavi gan ilgstošai abonēšanai, gan vienreizēju mikromaksājumu pieņemšanai. Pateicoties Newspass servisam, pāreja uz ziņām būs nodrošināta tieši no lapas ar meklējuma rezultātiem.
Newspass būs integrēts ar online maksājumu apstrādes servisu Google Checkout un pielietos vienu lietotājvārdu. Kopā ar izdevēju ziņām, kuri piedalās projektā, atradīsies grafiskais simbols ar maksājuma valūtas un ziņu pieejas vērtību, par kuru varēs samaksāt caur Checkout sistēmu.
Bez šaubām, šī sistēma konkurēs ar Facebook tīklu un tā virtuālo valūtu Facebook Credits. Kaut arī, principā, ir iespējama arī divu servisu sadarbība. Laikā, kad Facebook nodarbojas ar online spēļu un virtuālu dāvanu tirgu monetizāciju, Google var gūt panākumus kā pieeja laikrakstiem un žurnāliem, pielietojot šiem mērķiem to pašu Facebook.
Nevajag aizmirst arī par to, ka Google Newspass nebūs pirmais līdzīgais serviss. No pagājušā gada aprīļa mēneša tiek izstrādāts līdzīgs projekts Journalism Online, ko izgudroja trīs amerikāņu žurnālistikas veterāni. Pēc izgudrotāju domām, ar viņiem sadarbojas jau vairāk kā pusotrs tūkstotis izdevēju. Kāpēc tad Google neatkārtotu šo eksperimentu?
Kā avots izmantota nytimes.com.