Tirgus eksperti uzskata, ka Sony nespēs atgūt aprēķinātos zaudējumus 2,5-3 miljardu ASV dolāru apjomā, ko ir radījusi PS3 konsole. Neraugoties uz to, ka konkurenti pārspēj Sony pārdoto vienību skaita ziņā, iSuppli norāda, ka uzņēmumam šajā situācijā ir vērojams progress un tuvojas brīdis, kas zaudējumi būs atpelnīti.
Pierasta ir situācija, kad konsoļu ražotāji piedzīvo lielus zaudējumus aparatūras tirgošanā, taču pēc tam atpelna līdzekļus tirgojot spēles. Tieši tāda bija situācija, kad tirgū nonāca PS2 un Xbox 360, tāpat ir arī PS3 gadījumā. Taču PS3 šādu biznesa modeli pacēla jaunā līmenī – konsole tās dārgo sastāvdaļu dēļ bija gandrīz uz pusi dārgāka par tās mazumtirdzniecības cenu.
[img]/images/upload/sony-ps3-60gb.jpg[/img]
Sony pašlaik cenšas ievērojami samazināt PS3 ražošanas izmaksas. Ja sākumā vienas konsoles ražošanas izmaksas bija apmēram 690 dolāri, tad šobrīd šīs izmaksas ir krietni samazinājušās, pateicoties jaunajai konsoles versijai. Izmaksas ir samazinātas līdz apmēram 449 dolāriem, kas joprojām pārsniedz 399 dolārus lielo mazumtirdzniecības cenu.
iSuppli norāda, ka jaunā 80GB versija sastāv no 2820 atsevišķām sastāvdaļām, savukārt iepriekšējā 60GB versijā bija 4048 daļas. Svarīgākās konsoles sastāvdaļas ir piedzīvojušas pārmaiņas, kā arī samazināts kopējais enerģijas patēriņš.
[img]/images/upload/ps3_80gb_pack.jpg[/img]
iSuppli analītiķis Endrjū Rasveilers (Andrew Rassweiler) saka: „Ar šo jauno konsoles versiju Sony tuvojas zaudējumu izlīdzināšanas robežai. Ja Sony turpinās uzlabot aparatūru, viņi šo robežu varētu sasniegt 2009.gadā.” Taču netiek ņemtas vērā tirdzniecības izmaksas un ienākumu daļa, ko saņem mazumtirgotāji, kas šo procesu varētu paildzināt.
Viena no iespējām, lai ātrāk atgūtu ieguldītos līdzekļus ir mainīt tirdzniecības pieeju, ko Sony jau ir paspējuši izdarīt – Ziemassvētkos Sony nāca klajā ar jaunu reklāmas kampaņu, kurā PS3 netiek slavēts kā spēļu konsole, bet gan kā augstas izšķirtspējas video skatīšanās ierīce.