Microsoft mārketings – otrā daļa

[b][url=http://datuve/raksts/1738/[i]Microsoft[/i]_marketings___pirma_dala]Lasīt pirmo daļu.[/url][/b]

[b]Triks, kurš nostrādā vienreiz, tik pat labi var nostrādāt arī otrreiz – 2001. gadā, lai novērstu uzmanību no XP problēmām un reālu jauninājumu trūkuma, [i]Microsoft[/i] pieteica vēl vienu utopiju – [i]Longhorn[/i]. Ar desmit gadu pauzi starp [i]Cairo[/i] un [i]Longhorn[/i] projektu publisku uzsākšanu pietika, lai masu mediji un [i]Microsoft[/i] klienti palaistu garām faktu, ka 1991. gadā un 2001. gadā uzsāktie procesi ir ļoti līdzīgi.[/b]

Vispirms par notikumiem, kuri sekoja 1996. gada kapitulācijai – kad [i]Cairo[/i] projekts nogāja no skatuves, [i]Microsoft[/i] nācās pasviest klientiem kaut ko taustāmu, lai nezaudētu reputāciju. Tā parādījās un pēc neilga laika aizgāja nebūtībā [i]Nashville[/i], kuru 1996. gadā bija bija paredzēts izlaist ar nosaukumu [i]Windows 96[/i]. Nashville vispār nebija operētājsistēma, bet [i]Windows 95[/i] uzlabojums, kuram bija jāaizpilda pauzi starp [i]Windows 95[/i] un nākamo lielo [i]Microsoft[/i] sapni – [i]Memphis[/i]. Taču [i]Nashville[/i] projekts, kurš piedzīvoja rekordīsu mūžu, izrādījās salīdzinoši ļoti produktīvs. Turpmākajos [i]Windows[/i] interfeisos un lietojumprogrammās parādās [i]Nashville[/i] mantojums – piemēram, apvienots failu menedžeris un interneta pārlūks priekš [i]Internet Explorer[/i].

[img]/images/upload/billgates.jpg[/img]
[b]Sena arābu paruna – ja tu tirgojies ar kājslauķiem, izliec izkārtni, ka tirgojies ar lidojošajiem paklājiem.[/b]

Kaut kas [i]Microsoft[/i] stratēģijā bija nogājis greizi – pārāk daudz solījumu. Lai nekaitinātu klientus, [i]Memphis[/i] projekts tika reducēts līdz praktiski realizējamam variantam, kuru bija paredzēts pasniegt kā [i]Windows 97[/i]. Taču [i]Microsoft[/i] neiekļāvās termiņos un pasaule ieraudzīja [i]Windows 98[/i]. Cik viegli ir anonsēt megaprojektu un pēc tam pasniegt klientiem vienkāršotu versiju, kurai pielipusi megaprojekta slava! Vai [i]Memphis[/i] izstrāde bija produktīva, vai arī tas bija tikai vēl viens [i]Cairo[/i] tipa balagāns, kuru mārketinga profesionāļi pēdējā mirklī paglāba no izgāšanās, būtībā pat nav svarīgi, jo paralēli [i]Memphis[/i] [i]Microsoft[/i] radīja jaunu [i]Windows NT[/i] versiju. [i]Cairo[/i] izstrādes idejas tomēr daļēji aizceļoja līdz šim produktam, kuru [i]Microsoft[/i] iekšējā vidē sauca par NT 5, bet patērētajiem pasniedza kā [i]Windows 2000[/i]. Solījumi drīzumā pabeigt [i]Cairo[/i], vēlāk – arī citus utopiskos projektus, palīdzēja novērst uzmanību no pārdošanā izlaisto produktu kļūdām. Atmetot šauram lietotāju lokam adresētos un saprotamos uzlabojumus, pircēju pamatmasa saņēma neko vairāk kā jaunu [b]interfeisu[/b]. Šādā interpretācijā mārketinga izbazūnētās [i]Microsoft[/i] operētājsistēmu revolūcijas nekad [b]nav notikušas[/b].

Salīdzinoši mazāk informācijas ir par [i]Windows Neptune[/i] – eksperimentālu versiju, kuras izstrāde notika 1999. – 2000. gadā. Starp citu, [i]Neptune[/i] darba grupa un [i]Windows 2000[/i] darba grupa kopā strādāja pie [i]Whistler[/i] projekta, kurš 2001. gada beigās tika prezentēts kā [i]Windows XP[/i].
[i]Neptune[/i] komandas atsevišķais mērķis pirms apvienošanās ar [i]Windows 2000[/i] darba grupu bija mājas lietotājiem paredzētas operētājsistēmas izveidošana, balstoties uz NT iestrādnēm, pēc būtības – uzdevums novākt no skatuves DOS bāzētās [i]Windows[/i] operētājsistēmas. Taču [i]Neptune[/i] grupas apvienošana ar [i]Windows 2000[/i] grupu izbeidza šo novirzienu un [i]Microsoft[/i] izlaida vēl vienu DOS bāzētu mājas lietotāju produktu – [i]Windows Me[/i].

[img]/images/upload/desktop-longhorn.jpg[/img]
[b]Nelatviskais jēdziens [i]restailings[/i] attiecas arī uz IT industriju, ne tikai uz veļasmašīnu un motociklu ražošanu … [/b]

Autoindustrijā pārbaudīta lielu solījumu un nebūtisku izmaiņu shēma, izrādās, lieliski darbojas arī IT industrijā – 1991. gadā [i]Microsoft[/i] solīja izmainīt pasauli ar revolucionāru nākotnes produktu, līdz 1996. gadam atcēla un atcēla solījuma izpildi, pēc tam vispār pasludināja to par filozofisku nākotnes ainu un pēc progresa izsalkušajiem klientiem pasvieda iepriekšējās operētājsistēmas ([i]Windows 3.0[/i]) versiju – [i]Windows 95[/i]. Nekas būtisks nebija izmainīts, vienīgi interfeiss bija kļuvis lietotājam saprotamāks, labāk bija noorganizētas attiecības ar pircējiem – nespeciālistiem. Panākumi neizpalika.

[b]Pēc desmit gadiem[/b]

Triks, kurš nostrādā vienreiz, tik pat labi var nostrādāt arī otrreiz – 2001. gadā, lai novērstu uzmanību no XP problēmām un reālu jauninājumu trūkuma, [i]Microsoft[/i] pieteica vēl vienu utopiju – [i]Longhorn[/i]. Ar desmit gadu pauzi starp [i]Cairo[/i] un [i]Longhorn[/i] projektu publisku uzsākšanu pietika, lai masu mediji un [i]Microsoft[/i] klienti palaistu garām faktu, ka 1991. gadā un 2001. gadā uzsāktie procesi ir ļoti līdzīgi. IT jomas žurnālisti lielākoties ir gados jauni, tāpēc šādas kopsakarības vienkārši nepamana. [i]Longhorn[/i] rozā sapnis ievilkās līdz 2006. gada beigām un noslēdzās līdzīgi kā [i]Cairo[/i] eposs – lietotāji saņēma XP uzlabotu versiju ar nosaukumu [i]Windows Vista[/i].

[img]/images/upload/longhorn.jpg[/img]
[b]Par ko liecina tik tēlaini projektu kodētie nosaukumi?[/b]

[b]Propoganda – puse no uzvaras[/b]

Saliekot kopā kā puzli ievērojamu skaitu preses relīžu un uzrunu fragmentu, rodas iespaids, ka [i]Cairo[/i] nebija vienīgā 90. gadu pirmās puses IT izstrādes ilūzija. Līdzīgu afēru īstenoja [i]Apple[/i], solot supersistēmu [i]Pink[/i]. Taču [i]Apple[/i] vienkārši centās apvest ap stūri [i]NeXT[/i], lieloties, ka ar [i]Pink[/i] piedāvās lietotājiem visus tos pašus labumus, kurus spēj piedāvāt [i]NeXT[/i].
[i]Microsoft[/i] daiļrunībā pārspēja abus konkurentus, piedāvājot tik revolucionāras operētājsistēmas vīziju, ka vēl tagad nespēj sasniegt 1991. gadā uzstādītos mērķus. Taču tie nebija meli revolūcijas vārdā, bet profesionālu reklāmistu uzburta ilūzija pelņas vārdā. Tīkla komunisms pa ceļam kaut kur pazuda.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us