Microsoft vienmēr ir paticis pārsteigt savus klientus. Piemēram, pērkot jaunu datoru, uz kura lepni gozējas uzlīme “Vista Capable”, var izrādīties, ka tā var nozīmēt visu ko citu, tikai ne spēju darbināt operētājsistēmu Windows Vista. Tāda veida pārsteigumi, kā izrādās, nepatīk daļai Amerikas pilsoņu, kuri ir iesnieguši tiesā kolektīvu prasību pret programmatūras gigantu.
Microsoft uzsāka Windows Vista reklāmas kampaņu krietni pirms tās parādīšanās tirgū. 2006. gada aprīlī jaunā operētājsistēma vēl nebija gatava, kad datortehnikas ražotāji un pārdevēji, kas noslēguši līgumus ar Microsoft, sāka pildīt savas saistības un aplīmēt savu produkciju ar uzlīmēm, kas garantē atbilstību ar jauno, vēl neiznākušo OS.
Taču pēc mēneša, kad Microsoft izlaida testēšanas programmu, ar kuru noteikt saderību ar jauno OS, noskaidrojās, ka marķējums “Vista Capable” atbilst visiem datoriem ar vismaz 800MHz procesoru, 512MB atmiņas un DX9 video karti. Tas nozīmē, ka pakļaujoties līgumsaistībām ar Microsoft, ražotāji un pārdevēji ar minēto uzlīmi ir aplīmējuši visu, kas attālināti atgādina modernu datortehniku. Otrs marķējuma veids “Vista Ready” domāts jaudīgākiem datoriem, taču arī tas, kā vēlāk noskaidrojās, bieži lietots nevietā.
Prasībā teikts, ka tikusi maldināta lielākā daļa pircēju, kas pirms 2007. gada janvāra iegādājušies it kā ar Windows Vista saderīgu datoru. Kad slavinātais produkts sasniedza veikalu plauktus, atklājās patiesā saderības aina. Ja lietotāju neapmierina stipri apgraizītā Vista Basic variācija, tad nekas cits neatliek kā pirkt jaunu, “saderīgāku” datoru.
Pirms divām nedēļām kolektīvās prasības pirmstiesas izskatīšanā tika publiskota iesniedzēju e-pasta sarakste ar Microsoft darbiniekiem. “Mēs esam diezgan rupji kļūdījušies…”, tā radušos situāciju kādā vēstulē komentēja Džims Allčins, bijušais Microsoft platformu un servisu nodaļas prezidents. Kāds cits, vārdā neminēts darbinieks atzina, ka pat pēdējā grabaža kvalificētos kā “Vista Capable”.
Piektdien, 22. februārī Sietlas apgabala tiesnese Mārša Pečmane atzina prasību par pamatotu un piederīgu izskatīšanai tiesā. Tiesa pārbaudīs ne tikai šo faktu, bet arī pētīs vai minētā Microsoft mārketinga kampaņa ir ietekmējusi jaunu datoru pārdošanas apjomus un vai nav tikusi mākslīgi paaugstināta marķēto datoru cena.
Avots: [url=http://www.channelregister.co.uk/2008/02/25/microsoft_vista_capable_lawsuit/]Judge greenlights lawsuit against Microsoft[/url].