IZZI: visbiežāk lietotā interaktīvās TV funkcija ir ieraksts

Visvairāk novērtētā interaktīvās televīzijas funkcija ir TV ieraksts, liecina telekomunikācijas operatora IZZI veiktā sociālo mediju lietotāju aptauja. 57% respondentu to atzina par ikdienā vislietderīgāko funkciju.

Teju ceturtā daļa aptaujas dalībnieku (22%) kā labāko interaktīvās televīzijas funkciju nosauca TV arhīvu, savukārt iespēju apstādināt pārraidi (TV pauze) novērtēja katrs desmitais respondents (10%).

„Kaut arī lielāka daļa aptaujas dalībnieku uzsvēra, ka visbiežāk lieto TV ieraksta funkciju, tomēr mūsu novērojumi un pieredze liecina par ko citu. Piemēram, elektronisko programmu televizorā jeb TV gidu lieto teju ikviens digitālās un interaktīvās televīzijas abonents. Aptaujas rezultāti skaidrojami ar to, ka šī funkcija kļuvusi tik ērta un ierasta, ka cilvēki to jau uzskata par kaut ko pašsaprotamu, nevis īpašu funkciju. Nav nepieciešams iegādāties preses izdevumus, nav vajadzīgs ilgāks laiks interneta pārlūkošanai, atliek vien nospiest vienu podziņu uz tālvadības pults, un programma parādās televizora ekrānā,” skaidro Sandra Kraujiņa, IZZI valdes locekle. „Tādējādi kopš interaktīvās televīzijas ienākšanas tirgū būtiski mainījušies televīzijas skatītāja paradumi. Televīzijas skatīšanās kļuvusi ērtāka, tā pielāgojusies ikdienas aizvien pieaugošajam dzīves ritmam. Pirms vairākiem gadiem cilvēki centās būt mājās laicīgi, lai paspētu uz iecienītākajām TV pārraidēm, bet šobrīd tā vairs nav. Cilvēki vairs nav piesieti televīzijas programmai. Vēlies noskatīties ziņas, kas beidzās pirms stundas? Nav problēmu, jāatver tikai TV arhīvs un cilvēki to arī dara.”

Interaktīvā televīzija kļūst aizvien pieprasītāka. Pēc IZZI statistikas to izvēlas jau katrs ceturtais jaunais klients.

„Šāda situācija, pirmkārt, saistīta ar tehnoloģiju pieejamību, proti, augstas izšķirtspējas (HD) televizori, kas atbalsta jaunākās funkcijas, jau labu laiku veikalos nopērkami par pieņemamām cenām. Tas savukārt mudinājis IZZI ieguldīt naudu jaunu un modernu pakalpojumu izstrādē, lai nodrošinātu klientu vēlmēm un jauno televizoru iespējām atbilstošus pakalpojumus. Tā, piemēram, IZZI pērn bija pirmais operators valstī, kurš saviem klientiem sāka nodrošināt 3D televīziju. Kopumā TV pakalpojumu attīstībā, tai skaitā arī interaktīvās TV nodrošināšanā, uzņēmums investēja vairāk nekā 2 miljonus eiro. Šis solis sācis atmaksāties un aptuveni 25% jauno klientu izvēlas IZZI interaktīvo televīziju ar plašāko HD un 3D programmu klāstu valstī,” uzsver S. Kraujiņa.

Tieši pateicoties TV tehnoloģiju attīstībai un ērtībām, ko tās tagad nodrošina, televīzija vēl arvien ir lietotākais plašsaziņas līdzeklis. Televīzijas kanālu reitingu statistika liecina, ka tā bija un paliek spēcīgākais informācijas avots, un uzskats, ka cilvēki vairs to neskatās, ir tikai mīts. To apliecina arī IZZI rudenī veiktā aptauja, kurā 96% respondentu televizoru skatās, turklāt 66% no tiem ir divi, trīs un pat vairāk tālrāžu uz vienu mājsaimniecību.

TV gidu (TV programma televizorā) novērtējuši 4% aptaujāto, ierakstu plānotāju – 2%, atgādinājumu un grāmatzīmi vēl 1,7%, bet video nomu – 1,6%.

Aktivizējot TV ieraksta funkciju, iespējams ierakstīt interesējošo raidījumu un noskatīties to vēlāk. Pārraižu arhīvs ļauj skatīties populārākos kanālus un pārraides, kas demonstrētas pēdējo septiņu dienu laikā, sniedzot iespēju apstādināt, pārtīt uz priekšu reklāmas vai atkārtot aizkustinošākos mirkļus. TV pauze ir interaktīva digitālās televīzijas funkcija, kas nodrošina interesējošā raidījuma skatīšanos ar laika nobīdi. Klients var nospiest uz pults taustiņu pauzeun vēlāk turpināt skatīties iesākto raidījumu no tās vietas, kur apstājies. Grāmatzīme ļauj turpināt skatīties iesākto video nomas filmu vai ierakstīto TV raidījumu no tās vietas, kur klients to pārtrauca skatīties iepriekšējā reizē. Atgādinājums ļauj atzīmēt interesējošus raidījumus, filmas, seriālus TV programmā un, pienākot raidījuma sākumam, uz TV ekrāna parādīsies atgādinājums. Videonoma dod iespēju nomāt filmas, patīt tās uz priekšu, apstādināt un atsākt skatīties no vietas, kur palikāt. Izmantojot Ierakstu plānotāju, var ērti ieplānot raidījuma ierakstu septiņas dienas pirms raidījuma sākuma uz personīgā datu nesēja.

Aptauja veikta sociālo mediju portālos Facebook, Twitter un Draugiem. Tajā piedalījās 200 sociālo mediju lietotāju no Latvijas.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us