Internetā tiek veidoti 57 tūkstoši fišinga resursi ikdienu

Pēc antivīrusu laboratorijas PandaLabs datiem, kura veica noteiktu pētījumu, interneta krāpnieki ik nedēļu izveido apmēram 57 tūkstošus jaunu labi indeksētu fišinga mājas lapu, kuras uz paveiktā darba rēķina parādās meklēšanas rezultātu pirmajās lapās.

Turklāt, lietotāju datori, kuri pārvietojas pa augstākminētām mājas lapām momentā tiek inficēti ar vīrusu, ar kura palīdzību interneta krāpnieki iegūst pieeju personas datiem.

Lai piesaistītu uzmanību saviem resursiem, hakeri izmanto populāru kompāniju un zīmolu nosaukumus, kuru skaits pašlaik sasniedz 375. Populārākie nosaukumi ir eBay, Visa un Western Union. Tālāk seko Bank of America, Amazon, PayPal Amerikas nodokļu dienesta zīmols. 65% fišinga mājas lapu pilnībā atveido slavenu banku oficiālās mājas lapas. Ne mazāk populārs personas datu zagšanas līdzeklis ir viltus izsoļu un interneta veikalu izveidošana. Īpaši bieži krāpnieki izmanto mājas lapas, kuras ir līdzīgas slavenajai eBay izsolei.

Tajā pat laikā pētnieki no Ben- Guriona Izraēlas universitātes pareģoja jaunā tipa kaitīgu programmu parādīšanos. Kā ziņo MIT Technology Review, jaunās programmas būs ieinteresētas nevis lietotāja ”personībā” (t.i. login, parole vai bankas kartes numurs), bet viņa sakaros un uzvedības šablonos. Viņi analizēs, ar ko lietotājs kontaktē sociālajos tīklos, cik bieži un ar ko apmainās ar zvaniem vai elektroniskajām vēstulēm, kādu amatu ieņem darbā, ar ko aizraujas un kādas mājas lapas apmeklē Internetā.

Pēc pētnieku domām, šādu datu pasūtītāji var būt mārketinga kompānijas, kurām ziņas par to, kādā sabiedrībā apgrozās lietotājs, ir svarīgākas, kā viņa login vai parole.

Kā avots izmantotas MIT Technology Review un PandaLabs.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us