Šodien, 22. aprīlī, ap pl. 12:00 uz vienu no populārām Latvijas vēstkopām (utenis@lists.delfi.lv) tika saņemts e-pasts ar paziņojumu it kā no Hansabankas darbinieces Janas Egles par naktī uz 22. aprīli notikušo Hansabankas sistēmas modernizāciju, kuras laikā radusies kļūme, kā rezultātā tiek lūgts atvērt e-pastā norādīto linku un aizpildīt tajā atrodamo formu. Nedaudz papētot šo e-pastu, var saprast, ka tā ir krāpšana, tautas valodā runājot – fišings (phishing), jo zem adreses http://www.hansabanka.lv/hanzanet/lietot0087137/atjaunot_SessID=9132813 slēpās pavisam cita adrese – [url=http://robbycolvin.info/photos/admin/.hanzanet/]http://robbycolvin.info/photos/admin/.hanzanet/[/url]. Tajā ieejot, tiek palūgts ievadīt lietotāja numuru un paroli, kā arī visus kodus no kodu kartes.
Vēstules saturs:
[q]Cienijamais Hansabankas klient,
Sakara ar sistemas atjaunosanu nakti no 21.04.2006 uz 22.04.2006, tika veikti sistemas uzlabojumi. Sakara ar nekorekti sanemtiem datiem, mes jus ludzam apstiprinat jusu Internet Bankas datus.
To var izdarit spiezot uz zemak redzamo adresi:
[url=http://robbycolvin.info/photos/admin/.hanzanet/]http://www.hansabanka.lv/hanzanet/lietot0087137/atjaunot_SessID=9132813[/url]
Atvainojamies par sagadatajam neertibam.
Ar cienu,
Jana Egle. [/q]