Google apgalvo, ka tai ir izdevies neitralizēt “goglbumbas”. Google oficiālajā blogā 25.janvārī parādījās [url=http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2007/01/quick-word-about-googlebombs.html]paziņojums[/url], kas informē par nelielām “[i]page ranking[/i]” algoritma izmaiņām, ar mērķi ierobežot parādību, ko sauc par “[i]google bombing[/i]”. Tā vietā lasītāji tiks novirzīti uz informatīviem rakstiem par šo parādību.
Termins “[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Google_bomb]google bombing[/url]” ieviesās 2001. gadā, kad kāds Adams Matess pievērsa uzmanību gadījumiem, kad meklējamā frāze nemaz nav sastopama lapā, kas atrodas pirmajā vietā. Tā vietā frāze atradās daudzās citās lapās, kurās bija saite uz pirmo lapu. Rangu sistēmas algoritmi, kas cenšas pareizi sarindot lapas pēc atbilstības, bija atklājuši sevi.
Tātad “googles bumbošana” ir apzināta kādas atslēgfrāzes piesaistīšana noteiktam interneta resursam, radot savstarpēji saistītu vai nesaistītu saitu tīklus ar doto atslēgfrāzi un saiti uz minēto resursu. Parasti tas ir domāts kā joks.
Slavenākā [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Political_Google_bombs]politiskā “bumba”[/url] bija frāze “[i]miserable failure[/i]” (nožēlojama izgāšanās) vai vienkārši “[i]failure[/i]”, kas, meklētājā ierakstīta, kā pirmo rezultātu pasniedza oficiālo Baltā nama saitu ar ASV prezidenta Džordža Buša biogrāfiju.
Vēl viena politiski motivēta “bumba” bija frāze “[i]Weapons of Mass Destruction[/i]”, kas veda uz [url=http://project.waag.org/404.html]404[/url]. kļūdas paziņojumu.
Kā būtu ar “[i]more evil than satan himself[/i]” (ļaunums, kas lielāks par pašu sātanu), kas ved uz microsoft.com.
Viens no retajiem gadījumiem, kad Google iejaucās, bija, kad “[i]Jew[/i]” veda lasītājus uz antisemītisku vietni. Taču pārsvarā Google nelikās ne zinis, jo neuzskatīja to par nopietnu problēmu.
Nelielas izmaiņas, taču jūtams rezultāts. Neviens no iepriekš plaši pazīstamajiem šāda veida jokiem vairs neiet cauri. Zinātāji apgalvo, ka nav garantijas, ka jaunās izmaiņas automātiski nobloķēs visas “bumbas”, taču tās darbosies vienlīdz visās valodās un neatkarīgi no spameru pūliņu mēroga.
Šāda un līdzīga veida problēmas vajā visus meklētājus. Ja spameriem izdodas noskaidrot algoritmus, kas sarindo meklēšanas rezultātus pēc to “svarīguma” vai “atbilstības” un apmuļķot tos, tad šie spameri lepni dēvē sevi par [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Search_Engine_Optimizers]SEO[/url] (meklēšanas dzinēju optimizētāji) un piedāvā savus pakalpojumus par samaksu visiem, kas vēlas savu nekam nederīgo lapu pacelt pirmajā vietā. Kā rezultātā, ne īpaši attapīgi lietotāji, kas reti izmanto vairāk par vienu atslēgvārdu, tiek ievilināti dažādu apšaubāmu tirgoņu vai pat vīrusu izplatītāju tīklos.
Tas, ko cilvēks ir meklējis droši vien var arī atrasties starp dotajiem rezultātiem, taču ko darīt, ja SEO klauni ir piesārņojuši pirmos 20 – 80 procentus? Šeit var palīdzēt no meklētāja [url=http://www.altavista.com]altavista[/url] ziedu laikiem ir nākusī meklēšanas metode, ko dēvē par “yo-yo tehniku”. Ja pirmie rezultāti izskatās “spamaini”, lekt uzreiz par 50% uz priekšu (parametrs [i]&start=500[/i] ) un tad, ja rezultāti sāk izskatīties labāk, virzīties atpakaļ, bet, ja nē, tad turpināt.
Cerēsim, ka Google turpinās uzlabot savus algoritmus, lai izslēgtu no spēles arī citus negodīgos “optimizētājus”, kas uzskata, ka meklētāja rezultātu lapa ir īstā vieta viņu personīgajām mārketinga kampaņām.