Kā katru gadu, arī šogad gada beigas tiek atzīmētas ar dažādu topu un nomināciju veidošanu. Oksfordas universitātes amerikāņu vārdnīcas veidotāji publiskojuši savu „gada vārdu”. 2008.gada vārds ir „Hypermiling” kā darbība un „Hypermiler” kā darbības veicējs – termins, kas Ziemeļamerikā raksturo degvielas ekonomijas maksimizēšanu.
Ar šādu gada vārda izvēli amerikāņi, šķiet, centušies ieviest zaļo domāšanu aizvien plašākai auditorijai.
Lielākoties „hypermiler” saistāms ar pārdomātu braukšanu – ievērot ātruma limitu, veikt pārdomātu paātrināšanos un bremzēšanu, izvairīties no sastrēgumiem, kalniem, atbrīvoties no liekas bagāžas, nedarbināt mašīnu tukšgaitā u.tml. Tāpat šo terminu var attiecināt uz vairākām „ekstrēmākām” darbībām, piemēram, novilkt kurpes pie auto stūres (ar kailām kājām varot labāk izjust pedāli).
[img]/images/upload/hypermilling.jpg[/img]
Bieži vien šīs ekonomijas piekopēji tiek kritizēti, jo viņu darbības ne vienmēr ir saskaņā ar likumu. Tā piemēram, „ripināšana” garām STOP zīmei ir aizliegta (kaut arī tādējādi tērē mazāk degvielu), savukārt pārāk piepumpētas riepas, vai pārvietošanās cieši aiz auto, lai mazinātu vēja pretestību, var būt bīstama.
[img]/images/upload/toyotaprius.jpg[/img]
Taču kopumā 2008.gads noslēdzās ar pozitīvu sabiedrības attieksmi pret šo darbību, jo degvielas cenu kāpums licis aizdomāties daudziem. Amerikas auto ražotāji jau iepazīstinājuši ar programmu EcoDriving, kas savā ziņā pārklājas ar „hypermiling” principiem.