Tagad sociālais tīkls Facebook dod visiem saviem lietotājiem iespēju paust savas emocijas ne tikai ar “like”, bet arī izrādīt citas emocijas, piemēram – mīlestību, sajūsmu, skumjas, dusmas un smieklus, tādējādi ļaujot vairāk izpausties.
Kur tad šīs emocijas var atrast un kā tās izmantot? Dodoties uz Facebook caur savu mobilo tālruni, jaunās emocijas var apskatīt, turot pogu uz “Like” (līdz parādīsies jaunieviestās papildu emocijas). Uz datora ir līdzīgi – atliek vien ar peli ekrānā redzamo bultiņu uzbīdīt uz “Like” opcijas, un tur arī būs redzamas jaunās emocijikonas.
Facebook pētnieki, inženieri, un citas grupas jau vairāk nekā gadu centās ieviest jaunās papildu emocijas, sadarbojoties arī ar citu jomu speciālistiem, lai radītu pašas labākās emocijas ieviešanai portālā.
Balstoties uz produkta menedžera Samijas Krūga (Sammi Krug) sacīto, tad visgrūtākais esot bijis izveidot emocijas tiktu universāli saprotamas un vienlīdz noderīgas. “Mēs bijām ļoti piesardzīgi un rūpīgi, veidojot emocijas, kuras varētu realizēt”, tā izteicās Krūga intervijā ar CNNMoney.
Pirms trešdien notikušās Facebook oficiālās emociju globālās relīzes, jaunās emocijas bija jau neilgu pieejamas Spānijas, Īrijas, Čīles, Filipīnas un citām valstu Facebook lietotājiem. Kā apgalvo Krūga, tad “Love” emocija starp Facebook lietotājiem ir pagaidām vispopulārākā.
Interesanti, taču pēc Facebook pārbaudes – emocija, kurai atainota smaidoša sejiņa ar aizvērtām acīm (kas izsaka “urrā” jebšu “yay” reakciju), lielākā daļa Facebook lietotāji neizprata tā nozīmi.
Jāatzīmē, ka pirms dažiem mēnešiem Facebook boss Marks Zukerbergs (Mark Zuckerberg) vēlējās ieviest “Dislike” iespēju, lai izteiktu nepatiku pret kādu no cilvēka publicētājiem postiem. Taču, ja tas notiktu, Facebook varētu riskētu savu sociālo tīklu pārvērst par balsojuma izrādi, kurā cilvēki atzīmētu “patīk” vai “nepatīk”. Taču beigu beigās Zukerbergs piebilda: “Tā nebūtu tāda Facebook sabiedrība, kādu mēs vēlamies radīt”.
Emociju ieviešana ir viena no lielākajām izmaiņām, ko Facebook ir pieredzējusi, kopš portāla pirmsākumiem (pirms 12 gadiem). Šie atjauninājumi tikai atsvaidzina Facebook portālu, kuru apmeklē miljoniem cilvēku ik dienas un kuri dalās ar savu saturu. Ir acīmredzami, ka portāla attīstība tikai turpināsies arī nākotnē.