Kad mēs nonākam pie PlayStation 5 un Xbox Series X konsoļu salīdzināšanas, ir daudz kas sakāms, un, tuvojoties jaunās paaudzes konsoļu iznākšanai, informācijas apjoms tikai palielinās. Nākamās paaudzes konsoļu uzmanības centrā ir jauda, ātrums un uzkrītoši labs grafiskais attēlojums, un, runājot par iekšējām specifikācijām, PlayStation 5 un Xbox Series X īpaši neatpaliek viena no otras, lai gan Microsoft, šķiet, ir dažas teorētiskas priekšrocības.
Var redzēt, ka abas kompānijas mēģinājušas veidot savas konsoles ar atšķirīgu dizainu un diezgan atšķirīgu pieeju nākamās paaudzes ekskluzīvajām funkcijām. Šajā paaudzē Microsoft atsakās no ekskluzīvām X sērijas spēlēm, lai uzsvaru liktu uz Xbox Game Pass. Sony, savukārt, turpina piedāvāt savas ekskluzīvās PS5 spēles, kas ļaus izmantot konsoles jaudu un tās jauno DualSense kontrolieri.
Sony nupat paziņojuši par savas jaunās konsoles cenu, kas būs €499.99 un pie mums tā nonāks 19. novembrī (12. novembrī Amerikā, Japānā, Meksikā, Australijā, Jaunzēlandē un Dienvidkorejā). Korporācija Microsoft jau kādu laiku atpakaļ atklāja, ka tās veidotās divas nākamās paaudzes konsoles – Xbox Series X un lētākā Xbox Series S – tiks izlaistas pārdošanā 2020. gada 10. novembrī attiecīgi par €499 un €299.
Xbox Series X pret PlayStation 5: galvenie fakti
- Kas tās tādas ir? Xbox Series X un PlayStation 5 ir nākamās paaudzes Microsoft un Sony spēļu konsoles, kas paredzētas tālejošākai un grafiski iespaidīgākai spēļu pieredzei nekā jebkad agrāk.
- Xbox Series X un PS5 izlaišanas datumi: Sony PS5 tas ir 12. novembris (19. novembris pie mums). Microsoft ir apstiprinājis, ka Xbox Series X tiks izlaists 2020. gada 10. novembrī.
- Ko uz tām varēs spēlēt? Mēs līdz šim esam redzējuši dažas lielas ekskluzīvas spēles, piemēram, Spider-Man Miles Morales, Cyberpunk 2077 un Halo Infinite.
- Vai PS5 ir jaudīgāks par Xbox Series X? Konsoļu apstrādes iespējas līdz šim šķiet diezgan līdzīgas, taču Microsoft, šķiet, ir nelielas priekšrocības.
- Cik maksās PS5 un Xbox Series X? Xbox Series X maksā €499. PS5 cena būs €499.99.
Xbox Series X pret PS5: līdz šim zināmās specifikācijas
Runājot par nākamās paaudzes konsolēm, šķiet, ka gan Sony, gan Microsoft savu jauno mašīnu iekšējās specifikācijas veidojuši pēc vienas pamācības.
PlayStation 5 darbosies pēc pielāgotas trešās paaudzes AMD Ryzen mikroshēmas versijas, iepakots 8 kodolos ar uzņēmuma jauno Zen 2 arhitektūru un Navi grafiku. Centrālais procesors darbosies ar 3,5 GHz frekvenci. GPU piedāvā 36 skaitļošanas vienības (angļu: computing units), kas darbojas ar ātrumu 2,23 GHz un 10,28TFLOP. Šīs daļas ir savienotas pārī ar 16 GB GDDR6 ar joslas platumu 448 GB/s. Tā ir sistēma, kas spēs atbalstīt staru izsekošanu (angļu: ray tracing) – intensīvu apgaismojuma tehniku, kas iepriekš ir izmantota dārgos augstākās klases PC GPU.
Sony ir runājis arī par konsoli, kas nosaka jaunu “zelta standartu” 3D audio formātā, īpaši tiem, kas spēlē ar austiņām. (Daži nopludinātie patenti demonstrē arī intensīvu ventilācijas dizainu, lai nodrošinātu visu šo apstrādes jaudu. Tas varētu izskaidrot konsoles unikālo izskatu.)
PS5 atbalstīs arī ekrāna izšķirtspēju līdz 8K – daudz augstāk nekā standarta 1080p HD, kas ir lielākajai daļai televizoru, nemaz nerunājot par arvien populārāko 4K. Tas darbosies arī ar 120Hz atsvaidzes intensitāti, ļaujot spēlēt spēles vienmērīgi. Šīs ir neticami augstas veiktspējas specifikācijas, tāpēc nevajadzētu cerēt, ka visas spēles atbildīs šiem standartiem (nemaz nerunājot par vajadzību pēc dārga televizora, kas tos atbalstītu), taču ir labi redzēt, uz ko Sony tiecas.
Iespējams visinteresantākais Sony konsolē ir apņemšanās izmantot SSD atmiņu. Šī PlayStation 5 datu uzglabāšanas iekārta piedāvās līdz pat 825 GB lielu krātuvi ar 5,5 GB/s caurlaidspēju.
Sony jau ir parādījis savu tehnisko meistarību, demonstrējot savu Spider-Man PS4 spēli (skat. iepriekšējā attēlā). Izmantojot PS5 aparatūru, spēles skati būs neticami detalizēti un nebūs aizkaves spēles ielādes laikā.
PS5 DualSense kontrolieris
Kas attiecas uz DualSense tehnoloģiju, kontrolieris izmantos haptisko atgriezenisko saiti, aizstājot DualShock 4 ‘rībēšanas’ tehnoloģiju. Haptiskā atgriezeniskā saite nozīmē, ka kontrolieris izdos vibrācijas vai kustības, lai atveidotu reālu pieskārienu.
PS5 kontrolierim būs arī adaptīvi trigeri, kas, kā Sony apgalvo, ir iekļauti trigeru pogās (L2 / R2). Šie adaptīvie trigeri ļaus izstrādātājiem ieprogrammēt trigeru pretestību, lai precīzāk imitētu darbības.
Tam joprojām būs arī austiņu ligzda, un tajā būs iebūvēts mikrofons, kas ļaus spēlētājiem vieglāk tiešsaistē sarunāties ar draugiem.
Izmantojot visas šīs jaunās funkcijas, nav pārsteigums, ka Sony ir apstiprinājis, ka vecais DualShock 4 kontrolieris nedarbosies ar jaunajām PS5 ekskluzīvajām spēlēm. DualShock 4 joprojām darbosies ar PS4 spēlēm.
Turpretī Microsoft sola, ka Xbox Series X darbosies ar visiem Xbox kontrolieriem visās tās spēlēs.
DualSense dod mums diezgan labu ideju par PlayStation 5 galīgo dizainu. Abas ierīces izskatās futūristiskas un gludas, un abām ir divu toņu melnbalts dizains.
Tiešsaistē ir izskanējušas zināmas bažas par PlayStation 5 un DualSense kontroliera izmēru. Pēc internetā redzētā ir grūti noteikt, cik liels ir PS5, un ir baumas, ka tas būs diezgan liels.
Tiešsaistē nopludinātajos DualSense attēlos kontrolieris izskatās komiski liels, taču pārliecinošāki un nesenāki attēli nedaudz nomierinājuši fanu bailes, parādot kontrolieri, kas izskatās proporcionāls un ērti turams rokā.
Pašas PS5 konsoles attēli internetā ir bijuši retāk sastopami, taču, ja nesenais Amazon Germany saraksts ir precīzs, PS5 svars varētu būt 4,78 kg. Tas padarītu to par Sony otro smagāko konsoli, (smagāks ir tikai PS3), kas liek domāt, ka PS5, visticamāk, nebūs diezko mazs.
Xbox Series X konsole
Tikmēr Xbox Series X uz papīra izskatās neticami iespaidīgi.
Arī tajā tiks izmantoti pielāgoti AMD iekšējie elementi, izmantojot to pašu PS5 Zen 2 un RDNA 2 arhitektūru, padarot to 4x jaudīgāku nekā Xbox One X – šīs paaudzes tehniski iespaidīgāko spēļu aparatūru.
Tagad mēs zinām, ka Xbox Series X GPU var lepoties ar 12 teraflopiem skaitļošanas veiktspējas. Tas darbosies ar 1825 GHz frekvenci, un atšķirībā no vairuma GPU tā ātrums nemainīsies. Tā vietā tas nodrošinās to pašu ātrumu neatkarīgi no ierīces temperatūras vai spēles.
Procesors ir pielāgots AMD Zen 2 CPU ar 8 kodoliem un 16 pavedieniem (angļu: threads). Interesanti, ka izstrādātāji var izvēlēties atspējot vienlaicīgu daudzsavienojumu (SMT), lai sasniegtu maksimālo ātrumu 3,8 GHz, vai sasniegt bāzes ātrumu 3,6 GHz, kad tas ir iespējots.
Tas varēs palaist saturu (ja ne spēles) ar 8K izšķirtspēju, un tas arī atbalstīs 120Hz atsvaidzes intensitāti ar 4K. Xbox Series X sakritīs ar PS5, piedāvājot DirectX staru izsekošanas iespējas, un tam būs īpaši ātra iekšējā NVMe SSD (ko var paplašināt ar atbilstošu NVMe karti), un to var izmantot kā virtuālo RAM. Standarta RAM būs GDDR6, ar Xbox Series X ieskaitot 16 GB – patīkams jauninājums salīdzinājumā ar Xbox One X 12 GB GDDR5. Šīs specifikācijas parāda nelielu Xbox Series X pārsvaru pār PS5 veiktspējas ziņā, taču mums būs jāskatās, ko tas nozīmēs reāli spēlējot spēlēs.
Microsoft cer, ka latentums Xbox Series X kļūs par pagātni, ar tādām funkcijām kā Auto Low Latency Mode (ALLM), sakaru uzlabojumiem Xbox kontrolierim un Variable Refresh Rate (VRR), izmantojot televizoru HDMI 2.1 atbalsta priekšrocības.
Xbox Series X kontrolieris ietvers dažas jaunas funkcijas, piemēram, īpašu kopīgošanas pogu un trigeru malas ar tekstūru. Turklāt ir apstiprināts, ka tajā ir iekļauts fiziskais disku ievietotājs. Tāpat kā PS5, tas atbalstīs 4K UHD Blu-ray diskus.
Microsoft jaunās funkcijas
Microsoft jau šī gada sākumā atklāja dažas jaunās funkcijas. Šīs funkcijas ietvēra Smart Delivery jeb viedo piegādi, kas ļauj pašreizējās paaudzes spēlētājiem nākamajās konsolēs spēlēt iegādāto spēļu “labāko iespējamo versiju”. Tātad jūs varat iegādāties tādu spēli kā Cyberpunk 2077 Xbox One konsolēm, un būt droši par to, ka uz Xbox Series X varēs spēlēt labāko versiju bez papildu samaksas.
Daži izdevēji, piemēram, 2K, šķiet, ka izmēģina veidus, kā iekasēt vairāk par cross-generation spēlēm, kas nākamās paaudzes spēlēm liek izskatīties diezgan dārgām, taču Microsoft mudina izstrādātājus nodrošināt atjauninājumus bez maksas.
Korporācija Microsoft ir arī paziņojusi par Quick Resume funkciju, kas ļaus konsolē vienlaikus apturēt vairākas spēles un gandrīz uzreiz sākt darbu no apturētā stāvokļa, atgriežot jūs tur, kur bijāt, bez ilgas gaidīšanas ielādes ekrānos. Tiks ieviests arī Variable Rate Shading (VRS), lai liktu prioritāti uz konkrētu spēles varoņu vai svarīgu vides objektu atsevišķiem efektiem.
Tādas funkcijas kā Quick Resume ir rezultāts tam, ko Microsoft sauc par Velocity Architecture.
Nesenajā Xbox Wire ierakstā Microsoft iztirzāja četras komponentes, kas veido šo arhitektūru: Custom NVME SSD, Hardware Accelerated Decompression, New DirectStorage API un Sampler Feedback Streaming.
Šie komponenti kopā ļaus Xbox Series X nodrošināt veiktspēju, kas pārsniedz sākotnējās specifikācijas, faktiski novēršot ielādes laiku, samazinot spēļu failu izmērus un ļaujot izveidot lielākas, visaptverošākas spēļu pasaules.
Xbox Series S
Ir vērts pieminēt, ka Xbox Series X nav vienīgā nākamās paaudzes konsole, ko Microsoft izlaiž. Tikai digitāli pieejamā Xbox Series S ir par pieņemamāku cenu, kaut arī mazāk jaudīga alternatīva, kuras cena ir €299. Mēs jau zinām, ka PlayStation arī piedāvās pilnīgi digitālu PS5 versiju, kas būs par €100 lētāka kā standarta PS5 .
Ja jūs esat videi draudzīgs, Xbox Series X var nebūt labākā izvēle. Kaut arī Sony ir apgalvojis, ka PS5 būs daudz energoefektīvāks nekā tā priekšgājējs PS4, Digital Foundry veiktā analīze liecina, ka Series X būs divreiz lielāka jauda nekā Xbox One X, un tādējādi tiks izlietots vairāk siltuma.
Kopumā Xbox Series X uz papīra izskatās kā jaudīga konsole, taču pastāv arī izstrādes vienkāršības jautājums. Intervijā ar Vigiato Crytek renderēšanas inženieris Ali Salehi norādīja, ka Series X faktiski ir sarežģītāka konsole, ar kuru strādāt, jo 12 teraflopu teorētiskā pīķa sasniegšana var būt sarežģīta, taču pilnībā sasniegt visu PS5 potenciālu esot vienkārši.
Visas šīs specifikācijas tomēr nenozīmē daudz, kamēr mēs nevaram pārbaudīt tās paši.