Tesla īpašniekam uzliek sodu par gulēšanu pie stūres, braucot ar 150 km/h lielu ātrumu

Tesla Model S īpašniekam Kanādā tika izvirzīta apsūdzība par bīstamu braukšanu pēc tam, kad viņš tika apturēts par gulēšanu pie stūres, braucot ar 150 km/h lielu ātrumu (93 jūdzes stundā). Situācijas rezultātā tika apspriests jautājumus par Tesla daļēji automatizēto braukšanas sistēmu jeb autopilotu un autovadītāju tiesībām šajā sakarā.

9. jūlijā Kanādas karaliskā bruņotā policija paziņoja, ka ir saņēmusi sūdzību par neapdomīgu braukšanu pa 2. lielceļu netālu no Ponokas Albertā. 2019. gada Tesla Model S automašīna, šķiet, atradās autopilota režīmā. Abi priekšējie sēdekļi bija pilnībā nolaisti guļus stāvoklī un, iespējams, ka abi pasažieri bija aizmiguši, atklājusi policija.

Virsnieki sāka vajāt transportlīdzekli, mirgojot avārijas gaismām, un tajā brīdī transportlīdzeklis “automātiski sāka paātrināties”, galu galā sasniedzot 150 km/h ātrumu, paziņoja policija. Pēc tam, kad transportlīdzeklis tika apstādināts, vadītājam, 21 gadus vecam vīrietim, tika izvirzīta apsūdzība par ātruma pārsniegšanu un braukšanu lielā noguruma pakāpē, kā rezultātā viņam uz 24 stundām tika atņemta vadītāja apliecība. Vēlāk vīrietim tika izvirzītas apsūdzības arī par bīstamu braukšanu.

Tiesībsargi komentēja, ka šīs automātiskās drošības sistēmas neatbild par pilnībā drošu braukšanu. Tās nebūtu jāuzskata par pašbraucošām sistēmām, kuras var atstāt bez vadītāja uzraudzības.

Tesla pārstāvis uz komentāriem neatbildēja. Autopilots ir daļēji autonoma 2. līmeņa sistēma, kas apvieno adaptīvo kruīza kontroli, joslas uzturēšanas palīgsistēmu, automatizētu parkošanos autostāvvietā un pavisam nesen ieviestu funkciju, kas automātiski spēj mainīt braukšanas joslu. Dažu braukšanas uzdevumu automatizēšanai tā izmanto virkni sensoru, ieskaitot astoņas kameras, radarus un ultraskaņu, taču tas arī prasa obligātu vadītāja iesaistīšanos braukšanas procesā.

Satiksmes izmeklētāji ir pierādījuši, ka autoražotāja sistēma ‘Autopilot’ ir veicinājusi vairākas letālas avārijas pagātnē, un bojā gājušo autovadītāju ģimenes ir izvirzījušas sūdzības pret autoražotāju Tesla

Pārāk pašpārliecināti autovadītāji

Tesla izpilddirektors Īlans Masks autopilota avārijās vainoja autovadītāju pārāk lielo pašpārliecinātību. “Ja notiek nopietna avārija, gandrīz vienmēr, patiesībā varbūt vienmēr, tas ir pieredzējis autovadītājs, un problēma drīzāk ir pašpārliecinātībā,” 2018. gadā sacīja Masks. Bet, tirgojot savu sistēmu kā “autopilotu”, ir pierādīts, ka Tesla veicina autovadītāju neuzmanību.

Nav skaidrs, cik lielā mērā Tesla īpašnieks Kanādā ļaunprātīgi izmantoja autopilotu. Tesla ir teikuši, ka uzlabotā vadītāja palīgsistēma darbosies tikai tad, kad tā pamanīs vadītāja rokas uz stūres. Ja vadītāja rokas netiek atklātas, displejs aiz stūres sāk mirgot, kam seko skaņas brīdinājumi, un galu galā autopilots pats sevi atspējo.

Kopš darbības uzsākšanas 2015. gadā Tesla īpašnieki ir meklējuši jaunus un radošus veidus, kā apmānīt autopilotu. Cilvēki nevarēja vien sagaidīt, lai augšupielādētu dažādus video, sēžot aizmugurējā sēdeklī, kamēr viņu automašīnas autonomi traucas pa šoseju. Tesla atbildēja, atjauninot programmatūru, kas pieprasa, lai autovadītāji turētu rokas uz stūres. Tas šķita labs variants, līdz viens autovadītājs izdomāja, ka viss, kas jums nepieciešams, ir stūrē iestūķēts apelsīns, kas imitē spiedienu, ko radītu rokas tvēriens.

Tad vēl tika izmantots “Autopilot Buddy”. Tas ir magnētiskās plastmasas gabals, kas piestiprināts pie stūres, lai radītu iespaidu, ka vadītājs tur savas rokas.

Cilvēkiem patīk mānīt tehnoloģijas, pat ja tas viņiem varētu maksāt dzīvību.

Saistītie raksti:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us