Lai palīdzētu skolotājiem veiksmīgāk organizēt mācību darbu attālināti, Latvijas studentu komanda izveidojusi platformu “O! Izglītība”. Tajā ir iespējams ātri atrast un apgūt digitālos rīkus tiešsaistes komunikācijai, interaktīvu prezentāciju un attālinātu mājasdarbu veidošanai, kā arī klases saliedēšanai un grupu darbiem. Uzklausot skolotāju ieteikumus, turpinās platformas pilnveide.
Attālinātās mācības ir izaicinājums gan skolēniem, gan pedagogiem. Ik dienu tiek pārbaudītas digitālās prasmes un spēja saglabāt kontaktu, arī netiekoties klātienē, norāda Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes absolvents Matīss Zemturis. Viņš kopā ar domubiedriem no RTU un citām augstskolām izveidojis platformu «O! Izglītība».
Platformā iespējams atrast informāciju par mācību priekšmetam, nodarbības veidam un prasmju līmenim piemērotāko digitālo rīku. Platformas saturu un funkcijas iecerēts vēl papildināt, lai tā sniegtu maksimāli lielu pievienoto vērtību. Piemēram, plānots piedāvāt izglītojošos un skaidrojošus video latviešu valodā. Šobrīd tiek veikta skolotāju aptauja, lai izvēlētos lietotājiem nepieciešamākos papildinājumus.
Kā radās ideja par izglītojošas platformas izveidi?
Ideja veidot platformu dzima triecienprogrammā «CrisisLab», komandai atsaucoties Izglītības un zinātnes ministrijas izaicinājumam rast risinājumu, kā izglītot skolotājus digitālo rīku lietošanā. «CrisisLab» pavasarī izveidoja RTU, Latvijas Universitāte, Latvijas Jūras akadēmija, Liepājas Universitāte un Ventspils Augstskola. Tās mērķis ir kopējiem spēkiem cīnīties ar Covid-19 krīzes sekām un piedāvāt risinājumus pašvaldību un valsts sektora, industriju, nevalstisko organizāciju identificētām problēmsituācijām, kas radušās vai var rasties globālās pandēmijas, ārkārtas stāvokļa un pārvietošanās, pulcēšanās un sociālās distancēšanās ierobežojumu dēļ.
«CrisisLab» laikā komanda veica plašu skolotāju aptauju, kurā piedalījās ar 700 mācībspēku no dažādām Latvijas skolām. «Aptauja liecināja, ka vairāk nekā 60% skolotāju mācību iestādēs strādā ilgāk par 20 gadiem, un, lai gan viņi ir ieinteresēti apgūt jaunas tehnoloģijas, viņiem trūkst informācijas, ko un kā mācīties. Pats galvenais – viņiem trūkst laika,» stāsta M. Zemturis.
Komanda piedāvāja veidot platformu, kurā uzskatāmā veidā būtu apkopota informācija par dažādiem digitāliem rīkiem. Tos var arī izmēģināt un lietot ikdienā, tā paaugstinot savu kompetenci un mācību satura kvalitāti. Komanda triecienprogrammā saņēma balvu par risinājumu ar augstāko komercializācijas un ieviešanas potenciālu.