Lattelecom, sekmīgi attīstot Mobilā ID pakalpojumu Lietuvā, ir ieviesis to SEB bankā – vienā no Lietuvas lielākajām bankām. Tagad, Lietuvas iedzīvotāji, kas ir SEB bankas klienti, var elektroniski apliecināt savas personas identitāti un izmantot elektronisko parakstu. Mobilā ID pakalpojums ir pieejams telekomunikāciju operatora Bite Lietuva klientiem.
Palielinoties pieprasījumam pēc e-pakalpojumiem, lietuvieši saskata lielu potenciālu Mobilajam ID un šī pakalpojuma attīstīšanā notiek veiksmīga sadarbība starp Lattelecom, Bite Lietuva un SEB banka Lietuva, kas nodrošina iespēju ar Mobilo ID veikt personas identitātes elektronisku apliecināšanu un dokumentu parakstīšanu.
„Mobilais ID banku pakalpojumu sfērā nodrošina vairākas būtiskas priekšrocības klientu ērtībām. Klientiem nav jālieto kodu kartes un kalkulatori, kas nozīmē, ka klientiem nav jāsatraucas par iespēju aizmirst vai pazaudēt elektronisko kontu pieejas paroles. Ar Mobilo ID ir iespējams arī autentificēties mobilajās aplikācijās un tas nodrošina arī papildus ērtības klientiem un drošību klienta datiem,” stāsta Lattelecom Komercdirektore Kerli Gabriloviča.
„Esam ļoti gandarīti, ka Mobilas ID ir Lattelecom izstrādāts pakalpojums, ko varam eksportēt! Ceram, pēc sekmīgas ieviešanas Lietuvā, par šo pakalpojumu radīsies interese arī citās Eiropas valstīs. Lattelecom neatlaidīgi strādā pie jaunu un inovatīvu pakalpojumu ieviešanas, un esošo modernizēšanas. Viens no mūsu mērķiem ir attīstīt IT pakalpojumus tik augstā līmenī, ka spēsim tos kvalitatīvi arī eksportēt. Jau šobrīd potenciālu veiksmīgam eksportam saskatām vairākiem interesantiem, inovatīviem pakalpojumiem, kam ir uzsākta veiksmīga ieviešana tepat Latvijā,” turpina Kerli Gabriloviča.
Lattelecom, paplašinot Mobila ID funkcionalitāti, tagad piedāvā šī pakalpojuma lietotājiem jaunu iespēju – ērti norēķināties par pirkumiem Lattelecom klientu apkalpošanas centros visā Latvijā, kuros var ne tikai izmēģināt un iegādāties Lattelecom piedāvātās preces un pakalpojumus, bet arī saņemt kompetentu speciālistu konsultācijas, kā arī izmantot klientu apkalpošanas centrā ierīkoto virtuālo biroju. Lattelecom pilna servisa apkalpošanas centri atrodas Rīgā, Valmierā, Daugavpilī, Ventspilī un Liepājā.
E-pakalpojumu attīstība viennozīmīgi ir vērtējama kā pozitīva tendence, jo to izmantošana ikdienā ļauj būtiski ekonomēt, piemēram, uzņēmumiem sarūk maksājumu slogs, ja pakalpojums tiek iniciēts caur e-vidi. Tāpat arī iedzīvotajiem tiek nodrošināta iespēja daudz operatīvāk saņemt dažādu iestāžu un organizāciju sniegtos pakalpojumus.
Mobilais ID kalpo kā pases aizvietotājs elektroniskajā vidē, kas paredzēts mobilā tālruņa lietotājiem. Tas ir ērts rīks privātpersonām savas elektroniskās identitātes apliecināšanai, kas nodrošina autentifikāciju un iespēju izmantot plašu e-pakalpojumu klāstu. Ar pakalpojumu Mobilais ID ir iespējams ne tikai attālināti apliecināt savu personas identitāti un līdz ar to autorizēties dažādās mājas lapās, piekļūt elektroniskajiem kontiem un e-pakalpojumiem, bet arī izmantot to maksāšanas rīku – norēķinoties par precēm un pakalpojumiem, izmantojot savu mobilo tālruni, un izmantot elektronisko dokumentu parakstīšanai.
Lattelecom pakalpojums Mobilais ID ir pieejams Latvijas Mobilā telefona lietotājiem, kuri to var iegūt LMT klientu apkalpošanas centros veco SIM karti apmainot pret jaunu ar Mobilo ID funkcionalitāti.