Vai arī tev kādreiz ir gadījies nejauši noklikšķināt uz kādas reklāmas un pēc tam to redzēt visur – sociālajos tīklos un citās vietnēs? Mērķtiecīga reklāmu izvietošana tiešsaistē ļauj patērētājiem redzēt sev atbilstošus piedāvājumus, taču dažkārt tās var būt kaitinošas. Kā “izslēgt” šādas reklāmas?
Daudzas vietnes koplieto informāciju par to apmeklējumiem ar Google un Facebook. Šīs kompānijas, savukārt, izlemj, kuras reklāmas attiecīgi rādīt. Tātad, ja tu nejauši apmeklē kādu reklāmā esošu lapu un tagad šīs lapas reklāmas tevi “vajā”, vari veikt vienkāršas darbības, lai atrisinātu šo problēmu. Visbeidzot, tu vari izlemt, vai vēlies redzēt personalizētu vai nejaušu reklāmu.
Dzēs pārlūkošanas datus
Pirmais, ko vari darīt, ir notīrīt sīkfailus. Tas ir neliels datu apjoms, kas palicis datorā pēc vietņu apmeklēšanas. Vari vienlaikus izdzēst arī pārlūkošanas vēsturi un kešatmiņu. Lai to izdarītu pārlūkprogrammā Google Chrome, jāveic sekojošas darbības: uzspied uz trīs punktiņiem augšējā labajā stūrī un izvēlies Iestatījumi -> Konfidencialitāte un drošība -> Notīrīt pārlūkošanas datus. Lai tos notīrītu, jāieķeksē pie ‘Pārlūkošanas vēsture‘, ‘Sīkfaili un citi vietņu dati‘, ‘Kešatmiņā ievietotie attēli un faili‘ un jāizvēlas ‘Notīrīt datus‘.
Ja izmanto pārlūkprogrammu Firefox, noklikšķini uz trim svītriņām augšpusē (pa labi), atlasi Iestatījumi -> Privātums un drošība -> Sīkdatnes un lapu dati un noklikšķini uz pogas ‘Notīrīt datus‘. Vari arī notīrīt pārlūkošanas vēsturi, paritinot uz leju, redzēsi pogu ‘Notīrīt vēsturi…‘.
Pārlūkprogrammā Microsoft Edge noklikšķini uz trim punktiem augšpusē (labajā pusē) un izvēlies Settings -> Privacy, search, and services -> sadaļā ‘Clear browsing data‘ izvēlies pogu ‘Choose what to clear‘. Šeit var ieķeksēt ‘Cookies and other site data‘ un ‘Cached images and files‘. Augšpusē izvēlies laika periodu ‘All time‘ un noklikšķini uz pogas ‘Clear Now‘.
Sociālo tīklu tīrīšana
Ja reklāma “vajā” sociālajos tīklos, ir vērts patīrīt arī šeit. Ir svarīgi saprast, ka nesaistītajā lapā, kuru apmeklē, var redzēt ne tikai reklāmu, bet arī tās konkurentus. Pieņemsim, ka tika apmeklēts tiešsaistes apavu veikals. Tas izmanto Facebook biznesa rīkus, tāpēc pirkuma fakts tiek ierakstīts arī sociālajā tīklā. Drīz tu, iespējams, redzēsi bezgalīgi daudz apavu reklāmu savā Facebook ziņu plūsmā, kas mudinās apmeklēt dažādas tiešsaistes iepirkšanās vietas.
Tu vari notīrīt pārlūkošanas vēsturi arī Facebook vietnē, atlasot Settings&Privacy -> Settings -> ritinot uz leju, būs sadaļa ‘Your Facebook information‘, kurā jāizvēlas ‘Off-Facebook activity‘ -> ‘Clear history‘.
Ja nevēlies, lai Facebook vispār rādītu mērķtiecīgas reklāmas, noklikšķini uz More options -> Manage Future Activity un izslēdz nākotnes darbības ārpus Facebook, uzklikšķinot uz slēdža pie ‘Future off-Facebook activity‘.
Reklāmas mainīsies, bet ne to apjoms
Lai uzzinātu, kas mūs interesē tiešsaistē, viedtālruņu un planšetdatoru sīkrīkos sīkfailu vietā tiek izmantotas reklamēšanas ID adreses. Arī tās, tāpat kā sīkfailus, ir vērts regulāri izdzēst. Android mobilo ierīču īpašnieki to var izdarīt, tālruņa iestatījumos atlasot – Google – Ads – Atiestatīt reklāmas ID. Ja vispār nevēlies redzēt atlasītas reklāmas, izvēlies opciju ‘Atteikties no reklāmu personalizēšanas‘.
IPhone viedtālruņos vajadzēs noklikšķināt uz – Iestatījumi – Konfidencialitāte – Apple Advertising – Personalizētās reklāmas.
Ir svarīgi saprast, ka šīs izmaiņas nesamazina parādīto reklāmu skaitu. Tā vietā tas parāda nejauši izvēlētas reklāmas. Piemēram, būs redzamas tādu preču un pakalpojumu reklāmas, kas lietotājam vispār nav atbilstošas.