Linux vs Windows – 0:1

Austrālijas kompānija [i]Crest Electronics[/i] pagājušā gada novembrī izlēma pāriet no Windows uz Linux platformu, precīzāk – [i]Red Hat Enterprise Linux 3.0[/i]. Kā stāsta kompānijas IT menedžeris Anthony Horton, tas noticis tīri ekonomisku apsvērumu dēļ. Taču pēc dažu mēnešu Red Hat lietošanas tika pieņemts lēmums atgriezties pie vecā labā Windows – atkal tīri ekonomisku apsvērumu dēļ.

Kompānija izplata audio un video aksesuārus tirgotājiem visā Austrālijā. Darbības plānošanai tika izlemts izmantot [url= http://www.sap.com/index.epx]SAP[/url] uzņēmuma resursu plānošanas sistēmu, kura darbojas uz operētājsistēmas [i]Linux Red Hat 3.0[/i]. Neskatoties uz [i]SAP[/i] sertificētas Linux versijas, kā arī [i]SAP[/i] sertificētu IBM serveru izmantošanu, sistēmas stabilitāte un sarežģītā sistēmas atjaunināšana piespieda kompāniju pāriet atpakaļ uz [i]Windows Server 2003[/i].

Hortons, iepriekš saskaroties ar šāda tipa sistēmu, kura darbojās uz [url=http://en.wikipedia.org/wiki/AIX_operating_system]AIX[/url], bija apmierināts ar tās darbību. Sistēmas uzstādīšanai atbilstoši [i]SAP[/i] standartiem tika nolīgti [i]Red Hat[/i] ieteikti darbinieki, un process ilga divas nedēļas. Lai nodrošinātu [i]SAP[/i] tehnisko atbalstu, bija jānomaina daļa sistēmas komponenšu pret [i]SAP[/i] sertificētām. Pēc nepieciešamo nomaiņu veikšanas un sistēmas iedarbināšanas, kompānija nonāca interesantā situācijā: darbastacijas varēja strādāt dienu no dienas un tad pēkšņi, runājot Windows lietotāja vārdiem, parādās BSOD un sistēma pārstāj strādāt. Pēc sazināšanās ar IBM, lai pārliecinātos, ka hardware nav pie vainas un, neskatoties uz [i]Red Hat Australia[/i] centieniem atrisināt šo problēmu, kompānija tomēr bija spiesta pāriet atpakaļ uz Windows.

„Mēs darījām visu iespējamo, lai atrisinātu šo problēmu, līdz [i]Crest Electronics[/i] pargāja uz Windows. Uz lūgumiem veikt diagnostikas testus klienti nereaģēja,” paziņoja [i]Red Hat Australia[/i] pārstāvis.

[i]Crest Electronics[/i] papildus programmatūras izmaksām nācās ieguldīt lielu darbu, lai uzturētu Linux sistēmu pie dzīvības. Lai nodrošinātu [i]SAP[/i] atbalstu, katrs programmatūras atjauninājums bija jāinstalē manuāli. Šim procesam katru mēnesi bija jāpatērē divas dienas. Daudzi teiks, ka tas taču ir IT nodaļas darbs, taču nodaļas darbiniekiem nevajadzētu pavadīt visu dienu apkalpojot sistēmu, paziņoja Hortons.

[i]Red Hat Australia[/i] pārstāvis savukārt paziņoja, ka nav iespējas zaudēt [i]SAP[/i] atbalstu, izmantojot automātiskos atjauninājumus, jo katrs atjauninājums iziet caur kompānijas kvalitātes pārbaudes testiem. Tas absolūti neietekmē kompānijas atbalstu. Pašlaik [i]Crest Electronics[/i] izmanto [i]Windows Server Update Service[/i], kas nodrošina automātisku serveru un Windows darbastaciju atjaunināšanu visā korporatīvajā tīklā. Šis bija viens no argumentiem, lai atgrieztos pie Windows.

„Mūsu web serveris lieliski darbojas uz Linux, un mēs izmantojam automātiskās atjaunināšanas iespēju šajā vidē. Es pilnība atbalstu Linux, taču, ja man atkal būtu jāizvēlas, bez šaubām tiktu izvēlēts Windows. Piemēra pēc – [i]SAP[/i] programmatūras uzstādīšana uz Linux aizņēma divas nedēļas, turpretī uz Windows šis process aizņēma divas dienas. Rezultātā Linux izmaksāja dārgāk nekā Windows tieši atbalsta izmaksu dēļ,” – paziņoja Hortons.

Raksta avots: [url=http://www.theage.com.au/articles/2005/09/26/1127586780339.html?from=top5]The Age[/url]

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Datuve.lv – IT un Tehnoloģiju ziņas || Copyright © 2004-2020 || Kontaktinformācija: info@datuve.lv  || Contact Us